Volgers

dinsdag 22 februari 2022

Overwinteren 28: Het begin is er

 Gisteren hebben de voortent schoongemaakt en ingepakt, dus het begin is er. Daar de voortent nu weg is, hebben we ook langer de zon op onze plek. Maar het is wel een kaal gezicht, zo zonder voortent.

Vandaag is het, net als gisteren erg warm en ik heb lekker de hele dag in het zonnetje gezeten. Dat klopt niet helemaal, ik heb eerst nog gewassen, ondergoed, sokken en broeken en shirts. Het beddengoed en ander spul gaan thuis in de machine.

Op dit moment heb ik een vakantie gevoel, iets wat ik niet echt eerder heb gehad. Ik denk dat dit komt omdat we over een kleine week vertrekken richting Nederland. Het eten hier in Spanje is lekker en het aanbod in de supermarkten is niet veel anders dan in Nederland. Hier is alle groente, fruit en aardappelen gewoon te koop.

Ik ben vegetariër en ondanks dat ook Spanje genoeg aanbod heeft (gelukkig) mis ik bepaalde dingen wel, zoals de Vega kroket.

René is al twee dagen niet op de fiets geweest, omdat het te warm is. Ook hadden we vandaag naar een natuurpark willen gaan, maar, te warm. Echter, bij de caravan is het heerlijk vertoeven, hier hebben we schaduw en zon.

We zijn met de planning voor de volgende overwintering bezig. Deze plannen nemen steeds meer vorm aan, binnenkort meer hierover.

Op de muur bij het toiletgebouw laten mensen spulletjes achter die je dan mag meenemen. Vandaag zag ik twee leuke boeken liggen. 'De Midlife Club' van Karin Belt en 'Heerlijk Vals' geschreven door Sasha Wagstaff. Ik lees eigenlijk nooit Nederlandse boeken, maar altijd Engelstalige boeken, dit zal er mee te maken hebben dat ik zelf alleen maar Engelstalige boeken schrijf. Maar goed, ik wil nu eens Nederlandstalige boeken gaan lezen, wie weet, ga ik er nog plezier in krijgen.

René gaat zo lekker koken, aardappels met witte bonen in tomatensaus en Vega worstjes. Daarna televisie kijken, of aan mijn boek verder werken. We gaan onze laatste dagen hier zoveel mogelijk genieten van het prachtige weer.

Overwinteren? Ik kan het iedereen aanraden, want wat hebben we een fijne tijd gehad. In Nederland was voor mij de maand februari altijd het zwaarst. De laatste loodjes van de winter die waren voor mij het zwaarste, te weinig zon, te weinig buiten zijn, te weinig van alles. Hier in Spanje leven we vooral buiten dus geen gebrek aan zon en frisse lucht. Lekker wandelen en fietsen en relaxen in het zonnetje.




Bedankt voor het lezen van mijn blog.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten