Volgers

dinsdag 19 december 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

DONDERDAG 7 DECEMBER

CAMPER PARK LA RIBERA 


Jeetje, wat lig ik achter op schema. Super erg. Echter, ik moet bekennen dat ik druk ben geweest met schrijven en ik totaal niet meer aan mijn blog heb gedacht. Ja, even tussen neus en lippen door, maar daarna was ik het weer vergeten. Sorry!


Dit park blijft ons trekken. Ondanks dat het plaats bied aan meer dan 200 campers, is het er gezellig en erg rustig. De plaatsen zijn ruim en ook dit keer weer leuke buren rondom.





Het park is werkelijk mega groot, met een leuk restaurant en betaalbare prijzen. Ook meerdere Jeu de Boules plekken waar ook veel gebruik van wordt gemaakt.



Natuurlijk vermaakt ook Emma zich. Ze ligt graag op bed en dat mag ze van ons. De omgeving van het camperpark is ook erg mooi, met veen wandel en fiets mogelijkheden. Ook ligt het park op loopafstand van de zee en een leuke boulevard met haar vele terrasjes.

Druk?

Ja, de december maand is gekkenwerk, overal waar je komt staat er voor de slagboom Completo, wat betekent dat er geen plaats meer vrij is. Het is ons vorige jaar begin december overkomen en dat is niet wat je wilt. Ik ben geen voorstander om langs de kant van de straat te parkeren en te slapen. Dit is gewoon te gevaarlijk.

Dat was de reden waarom we tijdens ons verblijf in december 2022 ons op de lijst hebben laten plaatsen voor een plekje voor het jaar 2023. In  maart kregen we bericht dat ze ons een plek hadden toegewezen. Ja, daar was ik natuurlijk super blij mee.

Dus, voor iedereen die wil gaan overwinteren ... let op dat je in de december maand geboekt hebt, anders is de kans erg groot dat je nergens een plekje meer krijgt.



Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps








vrijdag 8 december 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

 MAANDAG 4 DECEMBER

CAMPER AREA NAREJOS


Van camperplaats El Moreral zij  we weer terug gereden naar deze plaats. Onze bedoeling was om naar de gedoogplek te gaan, die direct naast Narejos. Echter, doordat het zo zwaar bewolkt vreesden we dat we niet genoeg stroom zouden kunnen opwekken. Ik moet natuurlijk koffie en thee kunnen maken en eten fatsoenlijk eten koken.

Daarom zijn we toch naar Area Narejos gegaan, want hier hadden we alle faciliteiten. Achteraf zo blij dat we deze keuze hadden gemaakt want er stond een Duitse vlogger Haco, waar Rene en ik allebei groot fan van zijn. Hartmut en zijn vrouw Rita. we hebben ze ontmoet en wat een leuke mensen. Ze hebben meer dan 93.000 volgers maar ze zijn zo gewoon gebleven.



Natuurlijk ook weer naar het restaurant geweest waar we heerlijke taart hebben gegeten.



Ook hebben we nog mensen ontmoet die ons volgen. Joop en Henny Pleijsier en Harrie en Corry Booisma. Was gezellig en leuk om jullie te leren kennen.

We hebben maar drie nachten op Narejos gestaan omdat we  de rest van de decembermaand voor geboekt hebben. vorig jaar was het al erg druk en kregen we vijf keer achter elkaar nul op het rekest. Bij de zesde zijn we zelf met slippen hakken weggevlucht.

Vandaar dat we besloten om voor de maand december voor te boeken zodat we zekerweten plaats hebben op de camperplaatsen waar we willen staan. Het lijkt ons verschrikkelijk om ergens langs de kant van de weg, de feestdagen te moeten doorbrengen.

Ook dit keer zullen we voor de december maand voor boekingen gaan doen. Vanaf januari gaan we weer rijden en weten we alleen nog niet waar precies naartoe.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps






woensdag 6 december 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

MAANDAG 27 NOVEMBER

CAMPER AREA EL MORERAL


We wilden eerst naar Camper Area de Mazarrón. echter deze was vol en daarom moesten we uitwijken naar een andere camper plaats. Zo kwamen we op Camperplaats El Moreral, een vrij jonge camper area en je ziet dat er nog veel moet gebeuren.

De ontvangst super vriendelijk en er werd Engels gesproken, ook niet verkeerd. Sanitait super schoon, douchen kost hier een Euro.

Voor deze camperplaats geldt: Het begin is er en wat ons betreft komen we ook weer terug, want deze plek verdient een kans.

Hieronder zie je onze plaats, die was ruim en we konden kiezen voor schaduw en zon. Echt super!


Achter het hek kon je mooi wandelen met de hond.


Vanuit de camperplaats kun je leuke uitstapjes maken naar Puerto de Mazarrón. Wij deden dit op de fiets, want alles is dichtbij. De Mercadona supermarkt ligt zelfs op loopafstand.






De omgeving hier is prachtig.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps




maandag 4 december 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

 20 NOVEMBER

CAMPER AREA NAREJOS

ALCAZARES


Vandaag aangekomen en al direct was het mis. De aangewezen plek een grote mieren invasie. Het was alsof de grond bewoog. Wat het ergste was, Emma stond er midden in te snuffelen. Natuurlijk was dat de aanleiding om direct bij de receptie naar een andere plak te vragen.

Gelukkig was er op dat moment genoeg plaats en mochten we zelf een plek uitzoeken. Daarna ging alles wel goed, gelukkig.

Het park heeft een super goed restaurant en dat konden we natuurlijk niet overslaan. We hebben cappuccino met een groot stuk taart gegeten.



De volgende dag hebben we geluncht.




En de dag daarop kregen we een stuk zelfgebakken taart van onze Duitse buurvrouw. Dat vond ik echt zo lief.


De omgeving is leuk om te wandelen, bijvoorbeeld op de mooie promenade. Ook voor de fietsers onder ons zijn er leuke routes, vooral langs het water.

Ook hebben we hier weer mensen, die onze vlog volgen, ontmoet, zo leuk. Direct naar het camper park ligt een mooi aangelegd parkje, waar ook veel campers staan. dit mag van de gemeente want die gedoogt dit.

Wat ik ook zo leuk vindt aan dit park zijn de vliegtuigen die erover vliegen. Soms vliegen ze zo laag dan kun je de piloot zien. Ja, ik vind dat super gaaf.

Het strand ligt praktisch op loopafstand, ik ben er met Emma geweest. Natuurlijk zat de prinsessa in de buggy.

Het weer is ook nog steeds goed, alleen maar zon, zon, zon. Ik ben benieuw voor hoe lang nog, want het is te warm voor de tijd van het jaar.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps



vrijdag 1 december 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

DONDERDAG 16 NOVEMBER

SAN FULGENCIO

CAMPERPLAATS DUNAS Y MAR


Vandaag aangekomen op deze leuke en vrij nieuwe camperplaats. We wisten vorig jaar al dat het eraan zat te komen. Alleen was er tot kort voor de opening geen enkele informatie. De camperplaats is niet helemaal klaar, maar het begin is er.

Wij hadden een mooie plek.



De plaats doet nog wat kaal aan, maar dat kan niet anders. Alle beplantingen moeten immers nog groeien. Maar het belangrijkste is klaar, de omheining, de verlichting, sanitair en de poort. Wat ook erg leuk was, we hebben ons daar getroffen met Klaas en Ida. Wij hebben elkaar bij onze vorige overwintering leren kennen en hebben al die tijd contact gehouden.



Omdat we vorig jaar en dat jaar ervoor ook een tijdje in deze regio waren kennen we de omgeving goed. Echter er is altijd weer iets nieuws te ontdekken, voor mij wel.


Ik moet bekennen dat ik deze overwintering veel fiets en wandel. Ik heb dat besloten omdat ik iets minder op de plek wil zitten. De laatste twee overwinteringen heb ik meer tijd besteed aan het schrijven van mijn boeken. Deze overwintering wil ik het anders aanpakken en dat is ook de reden dat ik op dit moment wat achter ben met mijn blog.

Ik heb een grote wandeling gemaakt, samen met Emmaatje, maar voor haar wel de buggy mee. Normaal loopt Emma gewoon mee, behalve als ik een lange wandeling maakt, dan moet de buggy mee. Mijn kleine meisje kan niet zo lang lopen, vandaar.

Nog even over deze nieuwe camperplaats. De ligging is super gunstig, want restaurants en de belangrijkste winkels liggen op loopafstand. Want Dunas Y mar ligt direct aan de grote rotonde bij San Fulgencio.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps