Volgers

vrijdag 14 januari 2022

Overwinteren Spanje 19: Frisse dagen

Ja hoor, ook hier in het zuiden van Spanjes kan het fris zijn. René en ik wisten dat ook wel, maar het komt toch een beetje koud op ons dak :) Grapje.

Afgelopen nacht zakte de temperatuur terug tot 3 graden, en werden we vanmorgen wakker in een zeer koude caravan. Wat was er gebeurt? Juist, de gasfles was leeg. Ik was al eerder wakker geweest en heb Maxje nog toegedekt met een fleece deken. Emma lag bij mij onder het dekbed.

Gelukkig hebben we altijd een extra gasfles staan, en heeft René deze vanmorgen aangesloten. De lege gasfles staat nu bij de dissel van de caravan, en deze wordt vanavond omgewisseld door de camping. Ik vind dit een goede service.

Max heeft ook vannacht doorgeslapen, iets waar ik zo blij mee ben. Ik zit nu lekker buiten in het zonnetje te schrijven. Straks werk ik verder aan mijn nieuwste boek. Eens zien hoe lang ik buiten kan blijven, want het is bewolkt en niet zo heel warm. René heeft vanmorgen handschoenen gedragen tijdens het fietsen.

Vandaag een belangrijke brief aangetekend naar Nederland gestuurd. Alles geregeld op het postkantoor, en allemaal in het Spaans. Ik spreek de Spaanse taal niet echt goed, maar ik begin de mensen wel, in grote richtlijnen te begrijpen. Dat is echt leuk. Ik ben van plan om Spaans te leren voor de volgende overwintering.

Bij de balie van de camping kon ik een kopie van mijn paspoort laten maken, en daar kreeg ik ook het adres van het postkantoor. Ze heeft zelfs nog in het Spaans opgeschreven dat mijn brief aangetekend moest worden verzonden. En, als ik er niet uitkwam op het postkantoor dan moest ik naar de camping bellen, ze zouden me dan helpen. Echt super behulpzaam hier op Camping La Marina.

In het begin schrok ik van de voorspelde temperaturen, maar inmiddels trek ik me daar niets meer van aan. Het is momenteel dertien graden, maar ik zit gewoon lekker buiten.

Ik ben veel op de plek, omdat ik werk aan mijn nieuwste boek. Of blog, of mijn blog over Max en Emma. René fietst veel en komt zo weer leuke routes tegen waar we dan met zijn tweetjes naar toe gaan, op de fiets. Hij is dus niet zo veel op de plek als ik dat ben. Tja, en dan moet je er soms even uit.

Gisteren zijn we naar Zenia gereden, naar een groot winkelcentrum, waar het gezellig vertoeven is. Beneden allerlei winkels, zoals C&A, H&M, bijouterie winkeltjes, parfumeriezaken, en noem maar op. Als je met de roltrap naar boven gaat, vindt je allerlei eetgelegenheden, van wok restaurants tot Subway, alles is aanwezig. Er is zelfs een Starbucks. 

We hebben daar rondgewandeld, ik heb niets gekocht want ik zag niets leuks. Maar we hebben een lekker broodje gegeten bij Subway, en een ijsje bij de Gelateria, die was beneden. Ik dacht aan drie bolletje, want het zag er allemaal zo lekker uit. Nu, dit waren geen Hollandse drie bolletjes. Dit waren drie Spaanse bollen, een hele maaltijd. Ik heb ook geen avond eten meet gehad, hahaha.

Daarna weer terug naar de camping, want Max en Emma moesten ook voor een wandeling.

Ook Spanje is inmiddels donkerrood op de Europese Corona kaart, echter, hier is alles gewoon open. En er komt ook geen lockdown. Dus even gezellig winkelen of ergens een terrasje pakken is nog steeds mogelijk.


Bedankt voor het lezen van mijn blog!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten