Volgers

donderdag 8 februari 2024

OVERWINTEREN 2023 / 24

 DINSDAG 6 FEBRUARI


EINDELIJK LICHT AAN HET EIND VAN DE TUNNEL


Vandaag is het dinsdag en hebben we besloten om te gaan rijden. De boeren blokkades in Frankrijk zijn opgelost en het ziet er naar uit dat de ellende nu in Spanje gaat beginnen. Dit is iets waar we niet op willen wachten.

We hadden al een alternatieve route uitgestippeld voor het geval de boeren protesten zouden aanhouden. Gelukkig was dit niet het geval. Onze planning was om in Aposta een stop van meerdere dagen te maken. Nu is het zo dat onze planning nooit zo gaat als het moet en deze keer was het niet anders.

Toen we aankwamen in Aposta, zagen we een invasie van tractoren, echt heel veel. We hoefden ook niet eens te overleggen want vooral ik was bang dat we nu door de Spaanse blokkades vast zouden komen te zitten. Dus verder rijden dan maar, zo snel mogelijk weg uit Spanje. Dit betekende ook dat onze volgende stop bij Roses niet doorging. Want, waar we vooral bang voor waren was dat de grens geblokkeerd zou worden.

dus deze dag hebben we veel kilometers gemaakt en onze eerste overnachting was in Frankrijk in Alenya, La Colomine del Mar. een goede plek om te overnachten.




Laat in de middag aangekomen, dus niets meer gedaan. ik heb wel lekker gekookt en daarna hebben we TV gekeken.



WOENSDAG 7 FEBRUARI

REMOULINS

Vanmorgen tegen 9:30 vertrokken, op weg naar onze volgende stop, een van mijn lievelingsplekken om te overnachten, Camping-Car Park Area Remoulins. We arriveerden net na 12:00 uur dus de hele middag om te relaxen. We hebben heerlijk met Emma gewandeld en de laatste boodschappen gehaald. De rest van de middag hebben we buiten in het zonnetje gezeten zoals je op de onderstaande foto's kunt zien.




DONDERDAG 8 FEBRUARI

CAMPING-CAR PARK BEAUJOLAIS


Ook weer een mooie plek om de overnachten. De camping is alleen in de zomer geopend. In de wintermaanden mogen hier alleen campers staan. dit betekend dat we mooie zeer ruime plekken hebben. Ook met Emma kunnen we hier goed wandelen.

Het is 16:30 op het moment van het schrijven van deze blog en het druppelt langzaam vol. Ook vandaag nog een paar uurtjes buiten in het zonnetje gezeten. Vanmiddag heb ik macaroni carbonara gemaakt (ik had geen spaghetti meer).

Daarna met Emma gewandeld en toen relaxen in het zonnetje. Eerst met de jas, maar toen werd het toch te warm. Het was nu extra genieten want dit was voorlopig de laatste dag met zon.






Dit was het voorlopig weer, nog 2 overnachtingen en we zijn weer thuis. Ook hierover zal ik natuurlijk bloggen.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps




woensdag 31 januari 2024

OVERWINTEREN 2023 / 24

 DE MAAND JANUARI

BENIDORM

Op 15 januari komen we aan in Finestrat op Camperpark Camperlive. Hier hadden we een leuke plek, echter er was weinig zon. We hadden veel schaduw en dat is niet wat je wilt in deze maand.

Rene en ik zijn nu redelijk weer te pas en het herstel zet door, gelukkig. Waar ik nog het meest blij om ben is dat in ieder geval Emma het goed doet. Dat is een grote zorg minder. Ook treffen we daar onze vrienden Klaas en Ida weer, altijd gezellig.

We zijn dit keer niet Benidorm zelf in geweest omdat onze gezondheid dat nog niet toeliet. Maar in plaats daarvan zijn we naar het kleine strand geweest, dit is ook dichterbij dan het grote Levante Beach, met zijn lange en drukke boulevard.





XERACO


Op 22 januari aangekomen op dit prachtige park. Alleen hadden we dit keer geen echte mooie plek. Op het eerste gezicht leek alles prima, veel zon en een hoekplaats. Echter we werden tussen de vaste overwinteraars gezet en dat was niet echt een succes. We hebben ons natuurlijk wel vermaakt en ons niets van deze negatievelingen aangetrokken. Ik wil hier verder niets over kwijt want daarvoor is deze blog niet gemaakt.






STOP & GO CAMPERPARK
PENISCOLA

Het is inmiddels 29 januari en we zijn vandaag aangekomen op dit camperpark. Hier hebben ook eerder gestaan en ook nu is alles weer zoals het moet zijn. Een hele fijne plek om te staan, dicht bij Peniscola centrum en het strand en de boulevard.

We voelen ons hier echt op ons gemak en dat is maar goed ook, want we zullen hier waarschijnlijk langer blijven dan gepland.


BOEREN BLOKKADES

Anderhalve week geleden zijn de boeren begonnen met het blokkeren van veel wegen en er komen steeds meer blokkades bij. Het is op dit moment van schrijven woensdag 31 januari en het ziet er niet goed uit. Morgen donderdag 1 februari moesten we beslissen wat we willen en de mogelijkheden bekijken van wat we kunnen.

Het kunnen is niet veel als we de grens met Frankrijk over willen, dan zouden we niet verder dan Montpellier komen. Als ik Google Maps mag geloven (deze is real time) dan zijn van daaraf aan alle belangrijke op-en afritten geblokkeerd. En we kennen de zogenaamde binnenwegen en weten ook dat dit met onze camper van 7 meter niet te doen is.


Nu maar hopen dat alles snel wordt opgelost. Morgen, donderdag 1 februari zullen we ons verblijf hier waarschijnlijk moet verlengen. We zouden tot boven Montpellier kunnen komen, maar om eerlijk te zijn, wacht ik liever in Spanje.


EMMA ZIEK

Het is 31 januari en vannacht leek het erop dat mijn grootste nachtmerrie zou uitkomen, Emma werd ziek. Ze heeft de hele nacht overgegeven en was aan de diarree. Dus ik moest veel naar buiten afgelopen nacht. Gelukkig was het 12 graden dus het was niet koud.

Echter met Emma leek het met ieder uur dat verstreek slechter te gaan. Voor het braken heb ik medicatie mee CERENIA, een middel tegen misselijkheid. Daarna was het spugen voorbij, gelukkig. En nee, Emma had niets van de straat gegeten, iets waar onze lieve Maxje erg goed in was, doet Emma eigenlijk niet.

Had ik vergiftiging vermoed dan waren we vannacht nog naar de dierenarts gegaan en had ik haar zeker geen middel tegen braken gegeven. Maar goed, aan het einde van de nacht, viel ze dan toch in slaap.

Vanmorgen heb ik haar laten liggen, ze heeft de rest van de nacht op mijn kussen gelegen, tot ze zich melde dat ze trek had. Ze heeft rijst met kip en MOOR TRUNK gehad. MOOR TRUNK is een natuurzuivere veendrank. Emma reageert hier altijd goed op, want ze heeft vaker last van maag en darmen.

Ze heeft gegeten en we zijn nu een paar uur verder en ze heeft niet gespuugd, dus krijgt ze zo weer wat rijst met kip en dit voer ik haar de hele dag door. Iedere keer kleine beetjes. Morgen kan ze dan weer gewoon eten.

Tot zover alle nieuws in vogelvlucht en nu duimen dat de blokkades snel verdwijnen en wij onze reis naar huis kunnen voortzetten.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps



dinsdag 23 januari 2024

OVERWINTEREN 2023 / 24

MAANDAG 8 JANUARI 2024 / MAANDAG 15 JANUARI

CAMPERPARK CARPE DIEM

VERA


Ondanks dat we nog steeds ziek zijn, zijn we vertrokken naar Carpe Diem. Het weer laat nog te wensen over, maar het is in ieder geval droog. Echter geen weer om echt buiten te zitten. Rene kan nog niet echt veel, maar is langzaam begonnen met lopen, steeds kleine stukjes.

Ik kan gelukkig lopend naar de supermarkt, en voor de rest heb ook ik niks anders gedaan dan zoveel mogelijk rusten. Er valt dus niet zo veel te vertellen over onze week op Carpe Diem. Dit is de tweede keer dat we hier staan, en net als de eerste keer, heb ik niets van Vera gezien.

De eerste keer waaide het erg hard, en dan is het zandhappen. Daar kwam nog bij dat Emma oogproblemen kreeg en ik haar met een handdoek over haar koppie buiten het park droeg. Gauw haar behoefde doen en weer naar binnen. Dus ook toen geen uitstapjes gemaakt.

Ik zeg maar zo, volgende keer beter.




Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps




dinsdag 9 januari 2024

OVERWINTEREN 23 / 24

DONDERDAG 14 DECEMBER 2023 / MAANDAG 8 JANUARI 2024

1. CASA LA FUENTE

Ja, ja, het lijkt erop dat ik steeds meer achterloop met het schrijven van mijn blog.

Op het moment van dit schrijven is het 9 januari en zullen jullie straks weten waarom ik een dikke drie weken achter lig.

Maar goed, vorig jaar al hadden we Casa La Fuente voor de tweede helft van december geboekt. Helaas is het momenteel noodzaak om voor te boeken want het is gekkenwerk. Over al is het super druk en dat betekend ook bellen voordat we verder rijden.

Op dit moment even geen foto's want hier gaat het niet zo goed. Op Casa La Fuente, bij Helga en Stefan is het altijd goed vertoeven. Emma kan hier los lopen daarvoor heeft ze toestemming van Helga. Het grondstuk is omheind en ze kan niet weglopen.

De eerste twee weken gingen goed en zijn we nog een beetje wezen fietsen en hebben we onze vrienden Klaas en Ida bezocht. Echter, op oudejaarsdag ging het radicaal mis. Vanaf het moment dat ik wakker werd moest ik overgeven en dat duurde tot de volgende dag. Daarna nog dagen heel ellendig gevoeld, erg ziek geweest.

Ook Rene kreeg het te pakken, alleen had hij hele andere symptomen dan ik had. Rene kreeg echte griepverschijnselen. En na enig speurwerk wist ik dat ook hij aan de griepgolf deelnam. Nu is dit griepvirus een virus dat de longen aangrijpt, en Rene heeft COPD. deze (gewone) griep heeft in Spanje de COVID 19 van de eerste plaats verdrongen en is Spanje nu officieel in ban van de griepepidemie.

We zouden op 4 januari eigenlijk weer verder reizen, maar gezien de omstandigheden werd het vier dagen later. Rene is verre van fit, zoals de Duitsers het noemen, is het voor Rene nog steeds vijf-voor-twaalf. Zijn longen waren al aangetast en dat is verergerd door het nieuwe griep virus.

CAMPERPARK CARPE DIEM

VERA

Zoals ik boven al schreef is het nu 9 januari en heeft Rene vanmorgen voor het eerst een paar passen buiten camper gezet. We weten nog niet welke kant het opgaat en nee hij hoeft niet naar de dokter want we weten wat er mis is en Rene heeft de nodige medicatie.

Hij zal op eigen kracht zijn krachten weer terug moeten krijgen en dit kan alleen als hij genoeg beweegt en regelmatig een kleine wandeling maakt op de terrein.

Voordat we wegreden uit San Fulgencio hebben we flink boodschappen in geslagen. Dus vandaag hoeft ik nog maar een paar dingetjes te halen.

Ik eindig hiermee deze blog en weet niet wanneer ik de volgende schrijf. Het ligt helemaal aan de omstandigheden.

Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps


dinsdag 19 december 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

DONDERDAG 7 DECEMBER

CAMPER PARK LA RIBERA 


Jeetje, wat lig ik achter op schema. Super erg. Echter, ik moet bekennen dat ik druk ben geweest met schrijven en ik totaal niet meer aan mijn blog heb gedacht. Ja, even tussen neus en lippen door, maar daarna was ik het weer vergeten. Sorry!


Dit park blijft ons trekken. Ondanks dat het plaats bied aan meer dan 200 campers, is het er gezellig en erg rustig. De plaatsen zijn ruim en ook dit keer weer leuke buren rondom.





Het park is werkelijk mega groot, met een leuk restaurant en betaalbare prijzen. Ook meerdere Jeu de Boules plekken waar ook veel gebruik van wordt gemaakt.



Natuurlijk vermaakt ook Emma zich. Ze ligt graag op bed en dat mag ze van ons. De omgeving van het camperpark is ook erg mooi, met veen wandel en fiets mogelijkheden. Ook ligt het park op loopafstand van de zee en een leuke boulevard met haar vele terrasjes.

Druk?

Ja, de december maand is gekkenwerk, overal waar je komt staat er voor de slagboom Completo, wat betekent dat er geen plaats meer vrij is. Het is ons vorige jaar begin december overkomen en dat is niet wat je wilt. Ik ben geen voorstander om langs de kant van de straat te parkeren en te slapen. Dit is gewoon te gevaarlijk.

Dat was de reden waarom we tijdens ons verblijf in december 2022 ons op de lijst hebben laten plaatsen voor een plekje voor het jaar 2023. In  maart kregen we bericht dat ze ons een plek hadden toegewezen. Ja, daar was ik natuurlijk super blij mee.

Dus, voor iedereen die wil gaan overwinteren ... let op dat je in de december maand geboekt hebt, anders is de kans erg groot dat je nergens een plekje meer krijgt.



Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps








vrijdag 8 december 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

 MAANDAG 4 DECEMBER

CAMPER AREA NAREJOS


Van camperplaats El Moreral zij  we weer terug gereden naar deze plaats. Onze bedoeling was om naar de gedoogplek te gaan, die direct naast Narejos. Echter, doordat het zo zwaar bewolkt vreesden we dat we niet genoeg stroom zouden kunnen opwekken. Ik moet natuurlijk koffie en thee kunnen maken en eten fatsoenlijk eten koken.

Daarom zijn we toch naar Area Narejos gegaan, want hier hadden we alle faciliteiten. Achteraf zo blij dat we deze keuze hadden gemaakt want er stond een Duitse vlogger Haco, waar Rene en ik allebei groot fan van zijn. Hartmut en zijn vrouw Rita. we hebben ze ontmoet en wat een leuke mensen. Ze hebben meer dan 93.000 volgers maar ze zijn zo gewoon gebleven.



Natuurlijk ook weer naar het restaurant geweest waar we heerlijke taart hebben gegeten.



Ook hebben we nog mensen ontmoet die ons volgen. Joop en Henny Pleijsier en Harrie en Corry Booisma. Was gezellig en leuk om jullie te leren kennen.

We hebben maar drie nachten op Narejos gestaan omdat we  de rest van de decembermaand voor geboekt hebben. vorig jaar was het al erg druk en kregen we vijf keer achter elkaar nul op het rekest. Bij de zesde zijn we zelf met slippen hakken weggevlucht.

Vandaar dat we besloten om voor de maand december voor te boeken zodat we zekerweten plaats hebben op de camperplaatsen waar we willen staan. Het lijkt ons verschrikkelijk om ergens langs de kant van de weg, de feestdagen te moeten doorbrengen.

Ook dit keer zullen we voor de december maand voor boekingen gaan doen. Vanaf januari gaan we weer rijden en weten we alleen nog niet waar precies naartoe.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps






woensdag 6 december 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

MAANDAG 27 NOVEMBER

CAMPER AREA EL MORERAL


We wilden eerst naar Camper Area de Mazarrón. echter deze was vol en daarom moesten we uitwijken naar een andere camper plaats. Zo kwamen we op Camperplaats El Moreral, een vrij jonge camper area en je ziet dat er nog veel moet gebeuren.

De ontvangst super vriendelijk en er werd Engels gesproken, ook niet verkeerd. Sanitait super schoon, douchen kost hier een Euro.

Voor deze camperplaats geldt: Het begin is er en wat ons betreft komen we ook weer terug, want deze plek verdient een kans.

Hieronder zie je onze plaats, die was ruim en we konden kiezen voor schaduw en zon. Echt super!


Achter het hek kon je mooi wandelen met de hond.


Vanuit de camperplaats kun je leuke uitstapjes maken naar Puerto de Mazarrón. Wij deden dit op de fiets, want alles is dichtbij. De Mercadona supermarkt ligt zelfs op loopafstand.






De omgeving hier is prachtig.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps