Het is weer zover, Rene, Emma en ik zijn begonnen aan onze 3de overwintering.
Ik begin laat aan deze blog omdat ik niet zeker wist of ik wel wilde gaan schrijven over onze overwintering. Vandaag 15 oktober heb ik dan toch besloten om weer te gaan bloggen.
We zijn dit jaar wat vroeger dan anders vertrokken. Ons werk was klaar en we wilden dan ook niet langer wachten. Hieronder in deze eerste blog zal ik onze reis tot aan Spanje kort samenvatten.
5 OKTOBER, VESSEM, NEDERLAND
Omdat het mooi weer was, was onze eerste stop in Nederland op de camperplaats van Euro Camping Vessem. Ondanks dat het een prima plek was en de omgeving ook heel mooi, zijn we de volgende dag toch vertrokken.
6 OKTOBER, BLEGNY, BELGIE
Onze tweede stop was Blégny in België bij de kolenmijn wat wel bekend is onder camperaars. Ook een mooie plek maar ook hier geldt, als je laat aankomt er een grote kans bestaat dat je geen plek meer krijgt. Je staat op een grote parkeerplaats, er zijn twee restaurants en achter het grote gebouw ligt een prachtig aangelegd park met een mini dierentuin.
Op de camperplaats is geen campinggedrag toegestaan. Dat wil zeggen, je mag geen tafels en stoelen buiten plaatsen. Volgens de wet mag je nog niet eens oprijbokken of een levelsysteem gebruiken. Daar het prachtig was hadden wij geen moeite met deze regels want we hebben, samen met Emma, een grote wandeling in het park gemaakt. Daarna nog een rondje langs de speeltuinen, toen was het tijd voor het avond eten.
7 OKTOBER, CAMPERPLAATS RODEMACK, FRANKRIJK
Ook dit was een fijne plek voor een overnachting. De plek zelf is niet bijzonder en voor ons was er in de buurt ook niets te beleven. Wel heb ik met Emma nog een mooie wandeling gemaakt langs een aangelegd wandelpad. Ik weet niet of campergedrag hier was toegestaan, maar iedereen zat buiten, wij dus ook maar.
Het weer is nog steeds heerlijk, rond de 26 graden.
8 OKTOBER, BITCHE, FRANKRIJK
Vandaag aangekomen in Bitche, ook een aardige plek om te overnachten. We zijn hier twee nachten gebleven omdat we eigenlijk geen zin hadden om de volgende morgen weer verder te rijden. Even pas op de plaats.
We hebben om de prachtige Citadelle gelopen. Wat een dikke muren heeft deze bastion, echt prachtig. De tuin van de vrede was helaas gesloten. Voor ons heeft het dorp niet echt wat te bieden. Ook ligt deze plaats ver van de snelweg.
We hadden in de eerste instantie de Elzas route willen doen, maar kwamen erachter dat dit niet ons ding is. Frankrijk is een prachtig land, maar de route door de dorpjes is niets voor ons. Dus, na een kort overleg waren we het eens dat we toch zo snel mogelijk naar Spanje wilden. Daarom hebben we voor de tolweg gekozen, want dat is immers de snelste manier om door Frankrijk te komen.
10 OKTOBER, STADSCAMPING MACON, FRANKRIJK
Hier waren we eerder geweest en wisten dus dat het een goede plaats is voor een overnachting. De Lidl ligt hier op looptafstand. Helaas hebben ze in Frankrijk bijna geen vegetarische vleesvervangers. Maar, ik had genoeg meegenomen, dus geen paniek. De camping op zich is mooi, heeft een goede ligging, mooie plekken en degelijk sanitair.
11 OKTOBER, CAMPING LES LUCS, FRANKRIJK
Ook een prachtige camping direct aan de Rhône waar je mooi kunt wandelen en een brug voor fietsers en voetgangers verbindt de ene kant van het dorp met de andere kant. Ook hier hebben we nachten gestaan. Eigenlijk wilden we de omgeving op de fiets verkennen, maar daar kwam niets van. Het dorp was erg druk met auto's en wij vonden het niet prettig fietsen. Grote vrachtwagen die op toch wel hoge snelheid langs je heen denderen, dus niet echt ons ding.
Wel hebben we een mooi eind langs de Rhône gefietst, want dat was alleen voor voetganger en fietsers. De camping zelf is een mine camping, en wanneer je daar wilt overnachten is reserveren noodzakelijk.
Tot zover onze reis door Frankrijk.
Volgende blog zal spoedig online komen.
Bedankt voor het lezen en als je meer foto's en informatie wilt.
Vlog
Polarsteps