Volgers

zondag 1 januari 2023

11 Overwinteren in Spanje - 2022/ 2023 Natuurgebied El Pinet en het schelpenhuis


Allereerst wil ik iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen.


15 december

Vandaag hebben we heerlijk gewandeld in een supermooi natuurgebied. Vorig jaar zijn we hier ook geweest, toen was onze Max er nog bij. Wat we deze wel hebben gezien en vorig jaar niet zijn flamingos. Wat prachtig om ze zo in het wild te zien. Ik ken deze vogels alleen maar van de dierentuinen, dus voor mij was dit erg bijzonder.

De foto's hieronder zijn gemaakt vanuit een van de observatietorens die je overal tegenkomt.





Ook om te wandelen nodigt dit gebied steeds weer uit om terug te komen. Overal kom je, tijdens het lopen, informatie borden tegen. Zo kom je veel te weten over de flora en fauna in het gebied. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er slangen voorkwamen, wel dus.




Zeg nu eerlijk, is dit niet mooi? En wandel je verder dan kom je uit op het strand, prachtig, toch?




22 december


Omdat we iets meer dan vier weken in totaal op Casa La Fuente staan is er niet zo veel te bloggen. Ik ben druk met het schrijven van een nieuw verhaal en Rene is veel weg op de fiets. Natuurlijk gaan we ook samen op pad. En deze week zijn we met de auto naar Rojales geweest. We hadden dit natuurlijk op de fiets kunnen doen maar omdat we ook boodschappen voor de kerstdagen moesten halen zijn we met de auto gegaan.

We hebben boodschappen halen en een bezoekje aan Rojales gecombineerd.

Hieronder zie je jet schelpenhuis. Alle muren van dit huis zijn bedekt met schelpen. Wat moet dat een monnikenwerk zijn geweest. Zelfs de balustrades zijn bedekt met schelpen. Wat prachtig is dit.




Het was wel een hele klim, want ook Rojales is gebouwd op rotsen, en dat betekend berg en dal. Maar, het was het dubbel en dwars waard ;).


Wil je meer zien van onze reis, klik dan HIER 

Of wil je weten waar we op dit moment zijn, dan kun je ons live volgen op Polarsteps











Geen opmerkingen:

Een reactie posten