Volgers

woensdag 30 november 2022

07 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 Camping Las Torres

Donderdag 24 november 2022


Het is donderdag en we zijn aangekomen bij onze volgende bestemming, Camping Las Torres. Deze camping ligt iets landinwaarts. Aan de ene kant zien we de prachtige bergen en aan de andere kant de middellandse zee. Dus, de ligging van deze camping is ideaal.

Ook hier hebben we geluk dat we een mooi plekje konden bemachtigen, want bij deze camping is reserveren aan te raden. Bij de receptie werd me verteld dat er een afzegging was en daardoor konden wij vier dagen blijven.

 We zijn nu dertig dagen onderweg en hebben al op veel verschillende camperplaatsen, waarvan twee campings, gestaan. Het reizen bevalt ons tot nu toe goed en we zijn blij dat we voor deze optie gekozen hebben. Vandaag is het settelen en overleggen wat we de komen dagen gaan doen.

Maar wat nu gaan doen is buiten zitten en van het mooie genieten.




Vrijdag 25 november


Goedemorgen, allemaal.

Camping Las Torres

Ook op deze camping is het heerlijk rustig. We hebben een goede nacht gehad, geen lawaai. Rene wil vandaag op verkenningstocht met de fiets en Emma en ik blijven op de plaats. Met Emma ben ik nog steeds voorzichtig, ondanks dat ze zich steeds sneller aanpast aan een nieuwe omgeving en indrukken.

Het is inmiddels middag en nadat Emma heeft gegeten ga ik een mooie wandeling met haar maken. Dan zie ik dat ze erg dunne ontlasting heeft en wanneer ze dat heeft onderneem ik direct actie. Ik heb medicatie van de dierenarts meegekregen voor het geval ze slijm in haar ontlasting heeft.

Gelukkig is dit nu niet het geval, maar ik vermoed dat Emma te veel ander lekkers heeft gehad van ons. Ze hoeft nu geen medicatie maar ze krijgt een vloeistof dat klei uit Senegal bevat, puur natuur dus. Daarna is het wachten op de volgende morgen en hopelijk is bij haar weer zoals het moet zijn.

Rene is ook terug van zijn verkenningstocht met de fiets en heeft weer leuke dingen ontdekt waar we zaterdag op de fiets heen kunnen.

Zaterdag en zondag 26 27 november


Vandaag zijn we naar de boulevard van Playa de Mazarrón gefietst en bij Route 66 een frietje gegeten. Ook hebben we een fijne wandeling langs de zee gemaakt. Op de boulevard zag ik een leuk winkeltje waar ze supermooie pantoffels in de etalage hadden staan. tjah, ik moest natuurlijk naar binnen en daar zag ik ook nog een leuke pyjama.

Foto




Zondag hebben we een trip met de auto gemaakt. Dat was ook erg leuk. We zijn nog naar een camperplaats gereden die ons wel leuk leek voor een paar overnachtingen. Ik was zo blij dat we dat hebben gedaan want het was verschrikkelijk. De locatie zelf was erg mooi, direct aan zee. Echter, de gehele plaats was berg en dal. Omdat we geen levelers bij ons hadden konden wij daar niet staan. Maar, dat was nog niet alles, want al hadden we levelers gehad dan nog was het voor ons geen doen geweest. Te veel oneffenheden en ik heb geen zin om een been te breken.

Zondag was onze laatste dag op Camping Las Torres, en vandaar rijden we naar Calabardina, want daar ligt het prachtige Parking Tortuga Mora.

Tot de volgende blog!

Voor meer informatie en foto's en filmpjes klik hier.






woensdag 23 november 2022

06 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 Camper Park La Ribera

 17 november

Vandaag reizen we door richting San Javier en hopen we een plekje te krijgen op Camper Park La Ribera. We hebben niet gereserveerd en horen van veel mensen dat je dan weinig kans maakt op een plekje.

We hebben afscheid genomen van onze buren, links en rechts en ondanks dat we een fijne tijd hebben gehad is het tijd om te vertrekken. Dit is iets waar ik me op verheug, het rond trekken in onze Marco Polo.

Vorig jaar hebben we vier maanden op dezelfde plek gestaan en dat was ook mooi. Echter, na twee maanden had ik zoiets van, nu wil ik eigenlijk wel verder. En omdat we geboekt hadden voor vier maanden moesten we wel blijven. Ja, we konden wel weg, maar dan moesten we wel de overige twee maanden betalen en dat was gewen optie. Dit is onze tweede overwintering en deze is nog mooier dan de eerste.

******

We rijden het park van La Ribera op en het voelt direct al goed, dus ik hoop dat er voor ons nog een plekje vrij is. En we hebben geluk, want er is nog een vrije plaats en die is voor ons. René en ik zijn blij want dit park was onze eerste keuze. We hebben altijd een of twee als opties waar we nog naartoe kunnen als hier geen plek meer was geweest.




Ook kunnen we hier mooi wandelen met Emmaatje.


Het park heeft een gezellig restaurant met een riant terras. Vandaag is het even settelen en blijven we op de plaats. Wel gaan we even het camperpark verkennen want er staan veel grote campers die het bekijken waard zijn. Zelf ben ik geen fan van deze grote bakbeesten, maar het is wel mooi om te zien.



18 november

Vandaag is het een regenachtige dag, wat zoveel betekent als regen, regen, regen en binnen zitten. Ook hiermee hebben rekening gehouden want we zullen dit weer nog wel vaker krijgen. Echter, we vermaken ons prima ook al moeten we binnenblijven. Ik ben aan schrijven en René is bezig met onze vlog. Emma slaapt, want dat kan ze als de beste. Dus, het is gezellig rustig.

Ook hebben we vanavond voor de eerste keer de kachel gebruikt want het was ons toch een beetje te koud. Verder is er niet veel te vertellen over deze dag.


19 november

Vandaag schijnt de zon weer, maar er staat een stevige wind, het was kracht vier, maar is inmiddels een kracht vijf. We zijn op de fiets naar de boulevard van Santiago de la Ribera gereden en wat is het daar mooi.

We hebben Emma niet meegenomen want er stond te veel wind en dat is niet goed voor haar oogjes. Ze krijgt binnenkort een brilletje zodat ze altijd mee kan. We zijn op zoek maar hebben nog niets kunnen vinden. Ik denk dat ik hiervoor het internet op moet. Dat zal gebeuren wanneer we weer thuis zijn.

Ook zijn we naar de supermarkt geweest, je komt de Lidl en Aldi hier overal tegen, daarvoor hoef je niet eens te zoeken. Op dit moment legt René de laatste hand aan onze volgende vlog en ik ga zo verder met het schrijven van een nieuw boek. Emma, die slaapt want echt, daar is ze zo goed in LOL

Ik sluit deze blog af en bij de volgende zal ik weer wat foto's plaatsen.

Bedankt voor het lezen van mijn blog!






Voor meer leuke informatie en video's klik op deze link

Marco Polo Camper Van

Wil je ons life volgen tijdens onze overwintering, klik deze link

Polarsteps











woensdag 16 november 2022

05 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 San Fulgencio #3

 Weekend 11, 12, 13 november

Omdat het in het weekend altijd overal erg druk is, luieren we op de camping. Dus, daarover valt niet veel te vertellen.

Dit zijn onze laatste dagen op deze camping, want op donderdag 17 november reizen we verder naar het zuiden.  


Maandag 14 november

We zijn naar Guardamar geweest en heerlijk over de boulevard geslenterd. Het was lunchtijd, dus een terrasje gepakt en lekker gegeten. Nu is er voor mij, als vegetariër, niet veel keuze, maar ik had een heerlijke tosti en René een Engels ontbijt.


De cappuccino was niet alleen erg lekker, maar zag er ook geweldig uit.



En zeg nu zelf, wat is er mooier dan lekker eten met de zee op de achtergrond.



Dinsdag 15 november

Dit keer hebben we een bezoekje gebracht aan de Zenia Boulevard, een groot winkelcentrum. Onze insteek was om wat inkopen te doen bij Al Campo, een megagrote supermarkt waar ze ook een ruim assortiment vegetarisch voedsel hebben.

Ook hier waren ze al begonnen om kerstversiering aan te brengen.


  

Ik had gehoopt om nog een paar zomershirts te vinden, maar voor de Spanjaarden is de zomer voorbij. Er is een groot scala aan winkels, zoals C&A, H&M, Zara, en ga zo maar door. Op de bovenste verdieping is een foodcourt, waar je van Aziatisch tot Spaans kunt eten. Daarna weer naar de camping en in het zonnetje gezeten.


Woensdag 16 november

Ik was al van plan om op de camping te blijven want Emma is erg moe van de vele nieuwe indrukken gisteren en eergisteren. Vanmorgen na het douchen van de treden naar beneden gegleden. Ik heb mezelf natuurlijk niet zien liggen, maar volgens mijn buurvrouw lag ik in een onnatuurlijke houding. Dat kan wel kloppen want ik kwam niet meer overeind. René moest me helpen om op te staan. Mijn buurvrouw waarschuwde dat René op mijn benen moest letten. Ik schijn er heel raar bijgelegen te hebben, maar gelukkig niets gebroken of gescheurd. Iets waar ik wel bang voor was.

Eigenlijk voelde ik me daarna heel goed, want we zijn nog even op de fiets naar de Spaanse Action geweest. En naar Hollands Welvaren, een Nederlandse winkel waar we mix voor bami en Unox bruine bonensoep hebben gekocht. O, ja, en een grote kookworst voor René. Echter, toen we weer op de camping waren wist ik dat ik me vergist had. De pijn is inmiddels in volle gang.

Gelukkig heb ik ook aan de andere kant van ons een super lieve buurvrouw die direct klaarstond met homeopathische middelen. Nu zit ik in de bus en schrijf deze blog, heb pijn en ben moe, maar dat gaat wel weer over. Belangrijker is dat er niets is gebroken.

René is op de fiets en waarschijnlijk naar het strand, of geocachen, wie weet :). 

Morgen reizen we verder naar het zuiden, maar het wordt een korte rit van ongeveer 45 minuten.


Binnenkort volgt vlog #6


Voor meer leuke informatie en video's klik op deze link

Marco Polo Camper Van

Wil je ons life volgen tijdens onze overwintering, klik deze link

Polarsteps









04 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 San Fulgencio #2

Zondag zes november

Ja, ja, hier weer even een stukje over de minicamping Oasis en de omgeving. Vandaag wilden we naar Pilar de la Horadada gaan. Gewoon een middagje aan het strand en genieten. Echter, zover kwam het niet want we zijn iets verder doorgereden om een eventuele volgende overnachtingsplaats te bekijken.

Er zijn veel camperplaatsen langs de kust waar we uit kunnen kiezen. We hadden er twee uitzocht, waarvan de eerste ons wel beviel. Vanmorgen waren we weer aan het kijken, dit keer op het internet. Ook nu kwamen we nog een paar andere camperplaatsen tegen wat ons wel wat lijkt. Op donderdag zeventien oktober reizen we verder naar het zuiden. Dus tijd genoeg om te beslissen waar onze volgende stop zal zijn.

We zullen ook wel eens een overnachting doen, maar over het algemeen zijn we toch van plan om bij iedere stop meerdere dagen te blijven.


Maandag zeven november

We worden wakker en het zonnetje lacht ons alweer toe, we ontbijten buiten, een heerlijk begin van de dag. Het is al warm wat betekent dat we vanmiddag de schaduw zullen gaan opzoeken. Maar eerst gaan we een bezoekje brengen aan Santa Pola, een leuke stad. Vooral het haventje is erg gezellig met zijn vele terrasjes en restaurants.

Ook zijn we nog eventjes door wat straatjes gelopen, maar dat was niet echt een succes. Terrasjes direct langs de drukke straat, dus wanneer je daar koffie gaat drinken dan krijg je de uitlaatgassen gratis. Niets voor ons dus. Wij hebben een lekkere cappuccino gedronken op een gezellig terrasje met uitzicht op de boten.

Omdat René en ik ook nog een grote croissant bij onze koffie hadden, werd er vanmiddag niet gekookt. Wel hebben we om twee uur een broodje gegeten. Vanavond maak ik dan wraps.

We hebben besloten om tussen de middag warm te eten en als avond eten een broodje of iets dergelijks. Waarom? Soms is het makkelijker om 's middags te koken.

Het is inmiddels middag en we zijn weer op de camping en ik zit nu onder de luifel in de schaduw want het is te warm in de zon. Emma wisselt van zon naar schaduw en weer terug LOL.


Dinsdag acht november

Vandaag blijf ik op de camping en gaat René lekker fietsen. Ik vermoed dat hij het strand nog wel opzoekt. Ook zal hij weer een paar geocaches gaan opsporen. Het weer is super, veel zon en een heerlijke temperatuur.

Ik ben begonnen aan het schrijven van een nieuw boek, dus dat ik vandaag alleen ben is niet zo erg. Plus, soms hebben we ook even tijd voor onszelf nodig, vooral als je vier maanden met elkaar rondtrekt.

Ik had verwacht dat er nog wel een of ander probleem zou opduiken, maar dat is niet gebeurt. Het is wel zo dat we vier maanden in een kampeerbus rondtrekken, en dat betekent dat we niet echt veel ruimte hebben. Toch redden we het goed zonder ruzie of zelfs maar spanning.

Nu is het ook wel zo dat we overdag buiten doorbrengen, dus dat scheelt enorm. Maar toch, in de avonduren zitten we wel binnen, maar dat gaat goed en we hebben veel plezier.


Woensdag negen november

Vandaag zijn we naar Camping La Marina geweest om kennissen te bezoeken. Mika uit Zweden stond op dezelfde plaats als vorig jaar. We hebben even hallo gezegd en zijn lang gebleven want hij was aan druk. Daarna hebben we naar een Duits echtpaar, die we tegenkwamen op de markt, gegaan. Ook dit was erg gezellig en leuk om ze weer te zien. Dan was er nog een stel uit Friesland, ook daar zijn we even langs geweest.

Natuurlijk zijn we ook naar het strand gefietst, want dat ligt maar 800 meter van de camping. Emma vindt het strand erg leuk en ging weer helemaal uit haar bol. Dat is altijd leuk om te zien.




Omdat het voor Emma toch te warm werd op het strand, want er was geen schaduw, zijn we niet zo lang gebleven. Op de terugweg nog even langs de dierenartspraktijk om eten te kopen voor onze prinsessa.




Donderdag tien november

Dit was een dag waarop ik me erg verheugd had, want we zijn op de fiets naar La Mata geweest. Het kleine stadje ligt direct aan het strand met een prachtige boulevard. Voor de lunch had ik een overheerlijke wrap gemaakt voor ons. Echter, dit was een recept van Camper Dao Ruud en Brigitte. Mijn dank voor deze tip, het was superlekker.

Wat hebben we gedaan in La Mata? Nu, dat is eenvoudig, we hebben over de boulevard gewandeld onder het genot van een lekker ijsje. Voor Emma hadden we natuurlijk ook eten en een flesje water met drinkbakje meegenomen. Als je een huisdier meeneemt op vakantie of in ons geval overwinteren, dan moet je hiermee goed rekening houden. Immers, een hond kan zichzelf niet verzorgen en is van ons afhankelijk.

We hebben die dag bijna 30 kilometer gefietst, was wel heftig als je dat niet gewend bent ;) Maar het was een prachtige rit met een leuke eindbestemming.


Zover deze blog, binnenkort volgt #5


Voor meer leuke informatie en video's klik op deze link

Marco Polo Camper Van

Wil je ons life volgen tijdens onze overwintering, klik deze link

Polarsteps




vrijdag 4 november 2022

03 Overwinteren Spanje 2022 / 2023 San Fulgencio

 Dag 10 Aangekomen op Camping Oasis bij San Fulgencio


Na een overnachting in Olivia, zijn we de volgende dag doorgereden naar La Marina. Vorig jaar hebben we in deze omgeving vier maanden op een grote camping (La Marina) gestaan. Het gebied is zo mooi dat we hier twee weken verblijven, echter, nu op een kleine camping met plaats voor ongeveer vijftien campers. Camping Oasis is een leuke erg supergezellige camping.

Emma loopt inmiddels al los en heeft zich al laten gelden bij de camping hond Mica, zij is een superlieve hond, erg groot maar heel gelaten. De eigenaresse is vriendelijk en heeft er geen probleem mee dat Emma niet aan de riem is.



Gisteren even een angstig moment beleeft. René kreeg gisteravond een flinke bloedneus. Nu is dat normaal gesproken niet erg, zou je zeggen. Ik zou je gelijk geven maar zo eenvoudig is het niet, helaas.

René heeft een tijdje geleden in het ziekenhuis gelegen omdat hij een niet te stoppen bloedneus had. We zijn op maandagavond naar de eerste hulp gegaan, daar hebben ze een tampon aangebracht. Echter, dat hielp niet echt en dinsdagmorgen waren we weer in het ziekenhuis en dinsdagmiddag ook weer. Rene had inmiddels zoveel bloed verloren dat hij erg duizelig was en het koud had. Toen besliste de KNO-arts dat ze René gingen opnemen.

Hij mocht niet warm eten, geen warme dranken, en rechtop zitten en slapen, voor hem was dat natuurlijk hel. Dus, toen hij gisteravond plotseling een bloedneus kreeg was het even schrikken. René is de nacht goed doorgekomen en heeft geen bloeding meer gehad, gelukkig. Nu zijn we weer aan het genieten van het mooie weer.

We hebben gisteravond nog tot een uurtje of zeven buiten gezeten. Momenteel zijn de nachttemperaturen rond de 16, 17 graden en zijn onze winterdekbedden nu eigenlijk iets te warm.

Dat was het voor nu, morgen is er weer een dag! Binnenkort zal ik een keer per week een blog plaatsen. Dan is er wat meer om te schrijven.


Volg ons op Polarsteps

donderdag 3 november 2022

02 Overwinteren Spanje 2022 / 2023

 Aangekomen in L'Estratit, en we verbleven drie nachten op Camper Costa Brave Area. Een supermooie camper plaats en op fietsafstand van het dorpje L'Estratit, met een gezellige boulevard, drukbezette terrasjes en winkeltjes. Het voelt direct goed en vertrouwd om weer in Spanje te zijn.

We hebben heerlijk gefietst en genoten van een drankje op een van de vele gezellige terrasjes. Boodschappen doen hier in Spanje is ook geen enkel probleem, want overal vind je de Lidl en Aldi. Ook zijn de Spaanse supermarkten heel goed, en verkopen normale producten die wij Hollanders ook kennen.

Emma doet het erg goed, wanneer we onderweg zijn slaapt ze in haar prinsessenstoeltje. Ook heeft ze het bedelen helemaal onder de knie LOL. Veel mensen stoppen om haar te aaien.

We moesten boodschappen halen voor het avondeten, en ik heb me wezenloos gezocht naar vegetarische vleesvervangers (bij de Lidl) en kon niets vinden. Rene ging kijken en natuurlijk vond hij het hele assortiment hahaha.





Dus hebben we die avond lekker gegeten. Ondanks dat het mooi was, zijn we zondag 30 oktober verder naar het zuiden gereden.

Volg ons op Polarsteps

01 Overwinteren 2022/ 2023 Stop Luxemburg en Frankrijk

 Het is weer zover, René en ik zijn aan onze tweede overwintering begonnen. Echter, eerst nog even over Maxje.


In maart nadat we terug waren in Nederland heeft Max nog een echografie gehad om te kijken hoe ver de prostaatkanker gevorderd was. Het leek allemaal mee te vallen, maar dat was helaas van korte duur. Op 19 maart hebben we Max laten inslapen omdat het niet meer van zijn ontlasting af kon komen.

Ik mis mijn mannetje nog iedere dag



Het begin


Op onze eerste overwintering 2021 2022 hebben we vier maanden op een vaste plaats gestaan. Nu was Camping La Marina prachtig, maar deze winter wilden we gaan rondtrekken. Dat betekende dat we de caravan thuis moesten laten en alleen met onze kampeerbus op reis zouden gaan. Omdat we dit al vroeg hadden besloten hadden we de tijd om de kampeerbus goed aan te passen. We hebben koud en warm stromend water en zonnepanelen die het overigens goed doen. Ook kunnen we een douchecabine aan de achterklep haken voor noodgevallen. Eigenlijk willen we overnachten op plekken waar sanitair aanwezig is. Maar, je kunt nooit weten ;).

We zijn nu een week onder weg, en zover bevalt de kampeerbus prima.

******
Even leek het erop dat we veel later zouden vertrekken dan we geplant hadden, maar dat viel gelukkig mee. René en ik zijn behoorlijk ziek geweest en ondanks dat René een nare hoest had besloten we toch naar het zuiden af te reizen. We hoopten dat de warmte en droge lucht René goed zouden doen en dat bleek ook zo te zijn, gelukkig.

Op Polarsteps kun je ons volgen via een live-tracker.

Onze eerste stop was in Luxemburg op Dudelange een camperplaats waar we met acht campers stonden. De overnachting is daar gratis, er zijn geen voorzieningen, maar we zijn helemaal selfsupporting. Wel kon je water innemen en lozen en er was stroom voor vier campers. Wij kwamen later aan dus geen stroom voor ons, maar de zonnepanelen deden het super. Dudelange is een prima plek voor een overnachting. Er was verder niet veel dus hier valt niet echt wat over te schrijven.



Dudelange

****

Onze tweede stop was in Frankrijk, Mâcon op Camping Municipal wat zoveel betekent als gemeente camping. Hier hadden we een prachtige plek. Deze camping is zeker een aanrader voor meerdere nachten. Echter, we wilden snel door naar Spanje, vandaar maar een overnachting. Ook ging deze camping op 1 november dicht.

We hadden in Frankrijk meer stops willen doen dan we uiteindelijk gedaan hebben. We zijn allebei niet zo gecharmeerd van Frankrijk, dus besloten we om zo snel mogelijk door te reizen naar Spanje.


Mâcon


Dit was mijn eerste blog! 

Fijne dag allemaal!