Volgers

maandag 20 november 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24


MIJN BEVINDINGEN TOT ZOVER


Op het moment van dit schrijven zijn we inmiddels 40 dagen onderweg en ik vind het tijd om mijn tussentijdse bevindingen met jullie te delen.


Het is natuurlijk heerlijk om meer dan vier maanden overwinteren in Spanje in het vooruitzicht te hebben. Wij zijn de producenten van kleine, twee persoons vouwagens. En voordat we aan onze overwintering konden beginnen moesten we nog veel doen. Dit keer konden we mooi op tijd weg omdat we vroeg klaar waren met ons werk.

Omdat we niet hele dagen wilden rijden besloten we om de eerste stop in Nederland te maken. Daarna een stop in België. In Frankrijk hebben we meerdere keren een stop gemaakt. Ons plan was om de Elses route te nemen en allemaal kleine pittoreske dorpjes te bezoeken.

Dit was mijn wens want dat leek me zo leuk, echter het viel mij persoonlijk erg tegen en halverwege wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk naar Spanje.

Het is nu 20 november en tot zover is het te warm voor de tijd van het jaar. We hebben vanaf het moment van vertrek uit Nederland alleen nog maar prachtig weer gehad. Veel zon, heel veel zon.


2020/ 21

Onze eerste overwintering was met onze caravan, een Hobby 560 FC Prestige. Toen hebben we vier maanden op dezelfde camping gestaan, Camping La Marina in San Fulgencio. Een prachtige camping met alles erop en eraan. Van een zwemparadijs tot wellness. De ligging was ook goed en er grensde een mooi groot bos aan de achterkant die je via een poort kon bereiken.

Echter, ondanks dat was vier maanden op deze camping te lang. Dus de volgende overwintering zouden we het anders gaan doen.


2021/ 22

Onze tweede overwintering. Nu zouden we gaan reizen en veel plekken bezoeken, iets wat allebei graag wilden. Dit keer lieten we de caravan thuis en zijn we met onze Mercedes Vito gegaan. Een goed uitgeruste kampeerbus. Twee zonnepanelen op dak warmwater, een kookplaat, koelkast, spoelbak en goede zitplaatsen. Echter na ongeveer twee maanden onderweg te zijn begon het toch tegen te zitten.

De Marco Polo is goed geschikt om weekends mee weg te gaan en om drie weken vakantie te houden op een camping met alle faciliteiten. Echter de bus is niet geschikt om vier maanden mee rond te reizen. Toen besloten we om dan maar de bus en ook de caravan te verkopen en dan een gewone camper te kopen.

In januari, terwijl we nog in Spanje waren heeft Rene alles te koop gezet en binnen afzienbare tijd waren bus en caravan verkocht.

Dus bij terugkomst werd eerst de caravan opgehaald en een maand later onze bus. Nu konden we op zoek gaan naar een geschikte camper. Zoals jullie nu weten hebben we een prachtige Benimar gekocht waar we nu mee rondreizen.


2022/ 23

Onze derde overwintering.

Eenmaal in Spanje had ik pas het gevoel dat we eindelijk aan onze overwintering begonnen. Ik houd van Spanje met zijn vriendelijk mensen, lekker eten en natuurlijk veel zon. Echter Italië blijft bij mij op nummer 1 staan.

We hebben tot nu toe al veel plaatsen bezocht, allemaal langs de kust. We zien ook dat anderen voor het binnenland kiezen, maar dat is niet zo ons ding. We houden van de kust, het strand en de zee. We hebben op gedoogplekken gestaan, maar de meeste plaatsen waar we stonden waren betaald.

We hebben nu al zoveel verschillende plekken bezocht en ik heb nu voor de eerste keer in drie jaar gezwommen in het buitenbad, zo warm was het. 

Ik had al gelezen dat het deze winter warmer zou worden naar normaal, maar het is extreem warm voor de tijd van het jaar. Ik ben dit jaar ook veel actiever dan de andere keren. Ik fiets en wandel nu veel meer en dat bevalt me goed.

Het wandelen doe ik meestal alleen met Emma, want Rene houdt niet zo van lange wandelingen. Hij gaat dan liever op de fiets, iets wat ik niet erg vind. Ik krijg wel eens de vraag of we elkaar niet zat worden wanneer we meer dan vier maanden bijna ieder uur samen zijn.

Ik moet zeggen dat het altijd goed gaat, want we werken immers bijna iedere dag samen, dus we zijn het gewent om samen te zijn. Plus, Rene wanneer we in Spanje zijn gaat Rene vaak alleen een stukje fietsen. Ik ga dan wandelen of blijf gewoon bij de camper en ga verder met het schrijven van mijn boek. Ik heb altijd wel iets te doen. Ik ben auteur, ik lees en puzzel graag. Dan is Emma er natuurlijk ook nog.

Deze derde overwintering is tot nu toe nog de beste, misschien komt het omdat we weten wat er op ons afkomt en wat we kunnen verwachten. Hoe dan ook, dit is voor mij de beste overwintering tot nu toe.

We zijn allebei erg tevreden met onze camper en dit is dan ook een blijvertje. We hebben het erg naar onze zin.






OVERWINTEREN 2023 / 24

MAANDAG 13 NOVEMBER

CAMPERAREA CAMPELLO BEACH


Deze mooie camperplaats ligt op loopafstand van het strand. Net zoals de andere (betaalde camperplaatsen) hadden we ook deze van tevoren geboekt.

De ontvangst was erg vriendelijk en we waren tevreden met ons plekje. Voor Emma was er een goede uitloop, iets wat niet vanzelfsprekend is in Spanje.

Ik heb een paar lange wandelingen gemaakt over de mooie en rustige promenade. Voor Emma had ik de buggy meegenomen want twee uur wandelen dat is te veel voor haar, met die kleine pootjes.

Hieronder zie je een leuke foto van de kleine prinses.


We hebben hier geen uitstapjes gemaakt omdat in de omgeving verder niet veel was, maar het strand en de boulevard maakten dit ruimschoots goed.

Ons plekje, met aan alle kanten leuke buren.



Natuurlijk een terrasje gepakt direct aan het strand.


Heerlijk gewandeld over de prachtige promenade.


Verder valt over deze plaats niet veel te berichten. Dus is dit een korte blog.



Bedankt voor het lezen van mijn blog.
Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps





dinsdag 14 november 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

 MAANDAG 6 NOVEMBER

BENIDORM

CAMPERPARK CAMPERLIFE


Vandaag aangekomen op dit mooie park waar we super vriendelijk werden ontvangen door de eigenaar die zelfs Nederlands spreekt. Het camper park ligt bijna tegen Benidorm aan en is daarom erg geliefd bij de camperaars. Wij hadden het geluk om hier een plekje te bemachtigen.




We zouden drie nachten blijven maar het werden er uiteindelijk zeven. Ook heeft dit mooie park een zwembad en zoals praktisch alles zwembaden in Spanje, was deze niet verwarmd. Toch hebben we er gebruik van gemaakt omdat het zo warm was.


Ze hadden zelfs een aparte plek, direct naast het zwembad waar je kon BBQ'en. Het park is nog niet zo oud en ze hebben het direct goed aangepakt.

Ook het sanitair gebouw was modern en super schoon, alleen de waterdruk liet te wensen over, maar daar waren ze mee bezig. 




Natuurlijk zijn we naar de gezellige boulevard van Benidorm gefietst, met Emma. De boulevard is supergezellig met vele terrasjes, restaurants en winkeltjes.



Ook is er een Nederlandse kroeg waar je Nederlandse snacks zoals frikandellen kunt krijgen. Helaas voor Rene ging deze pas laat open en wilden we hier eigenlijk niet op wachten.

Rene fietst veel en hij was dan ook iedere dag wel onderweg. Ik blijf liever bij Emma omdat het te warm was voor haar om mee te gaan, vandaag dat René middags alleen op pad was. Iets wat ik trouwens niet erg vindt, want ik heb mijn boek af kunnen schrijven.

Waar we ook naartoe zijn geweest en wat ik persoonlijk ook erg charmant vond was het kleine strand. Bijna iedereen gaat naar de boulevard met het hele grote strand, een echte toeristen trekker.

Echter het kleinere strand ligt iets verder op en daar is het beduidend rustiger. Ook hier vind je terrasjes en een mooi park. Van wat ik heb gezien is het de lokale bevolking die hier komt want die blijven weg van de grote boulevard.

De week dat wij hier waren was er het jaarlijkse 'fancy dress' is zoals de naam al eigenlijk aangeeft een grote verkleedpartij waar hoofdzakelijk Britse toeristen. Dus het was best druk op de terrasjes en het strand.

Wat ook een plus was, alle grote supermarkten zoals de Carrefour, Lidl, en Aldi waren op loop en fietsafstand.


Kortom, ook dit park is voor herhaling vatbaar.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.

Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps


woensdag 1 november 2023

OVERWINTEREN 2023 / 24

WOENSDAG 1 NOVEMBER 

XERACO PARK EN OMGEVING


Het camperpark is prachtig, ik weet echter nog niet of we het zwembad nog gaan uitproberen. Vandaag wordt hier in Spanje Aller Heiligen gevierd, wat betekend dat bijna alles dicht is. Bij ons in de omgeving was alleen een charter van de Consum geopend.  Een charter is een soort van mini supermarkt.

Terwijl de normale Consum altijd een groot assortiment aan vegetarisch heeft, had de charter supermarkt helemaal niets. Echter, geen nood want ik heb ons vriezertje vol en ook nog wat vleesvervangers in de koelkast.

Ik heb nog een paar foto's gemaakt van dit park.





Gisteren hebben we een eindje gefietst en even naar het strand geweest, Emma ging natuurlijk ook mee.

Ik schat dat dit camperpark ongeveer 200 plaatsen heeft en ondanks dat doet het toch gezellig en zeer knus aan. Dit komt, denk ik, door de aankleding, want er veel palmen en de plaatsen zijn gescheiden door kleine hegjes. Ook het zwembad is mooi aangekleed en direct ernaast ligt het terras waar je gezellig een hapje en drankje kunt nuttigen.

Ook kwamen we nog mensen tegen die ons volgen op ons YouTube Kanaal waar we iedere week een vlog over onze reis plaatsen.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.

Wil je meer informatie en leuke opnames zien? Klik dan op de onderstaande link.


Vlog

Polarsteps