Volgers

woensdag 16 februari 2022

Overwinteren in Spanje 27: Bijna tijd

 Ja, het is bijna zo ver. Over anderhalve week beginnen we aan de terugreis naar Nederland. RenĂ© is op dit moment naar Elche om voor Emma blikjes voer te halen. Ik zit nu lekker in het zonnetje, en ga zo verder met schrijven.

Max en Emma zijn nog moe van gisteren, maar dat is niet zo verwonderlijk, na bijna 7 kilometer lopen. Ook hebben we nu duidelijke plannen voor de volgende overwintering. Hierover zal mijn volgende blog gaan.

Ik zal vandaag de hele dag op de plek blijven, omdat Max en Emma moeten rusten en ik ze niet alleen wil laten. René en ik willen ook nog gaan lunchen op de promenade van Guardamar, en dan gaan Max en Emma niet mee. Dat zou voor hun te warm worden, en ze hebben er niets aan. Nee, de hondjes gaan alleen mee wanneer het voor hun ook leuk is, zoals naar het strand en de natuurgebieden die je hier in overvloed aantreft.

Ook nooit verwacht dat het zuiden van Spanje zulke prachtige natuurgebieden heeft. In onze omgeving is veel groen, ik heb zelfs flamingo's gezien, waar ik overigens nog foto's van moet maken. Dat ga ik waarschijnlijk begin volgende week doen. Hiervoor moet ik op de fiets richting Santa Pola, want deze grote vogels zijn te vinden bij de Zout winning.

Het is al best warm nu (11:30) en ik heb me ingesmeerd met factor 50 om niet te verbranden hahahaha. Zo met de hondjes lopen en dan uit de zon en in de schaduw. Vandaag geen foto's want ik ga nergens naar toe.


Bedankt voor het lezen van mijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten