Het is vandaag warm, 23 graden, wat betekend dat ik natuurlijk weer buiten zit. Echter, dit keer niet in het zonnetje, want die is gewoon te warm. Emma en Max liggen lekker bij me, ze wisselen de zon af met de schaduw, dit zal de hele dag zo gaan.
René is geocaching aan het doen. Ik had hier nog nooit van gehoord tot we het Eric en Wilma zagen doen in een van hun vlogs. Ik moest even het internet op voor een goede uitleg.
Het basisidee is dat je waar ook ter wereld caches kunt verstoppen en de locaties van deze caches delen door op internet hun exacte positie te melden.
Andere Geocachers kunnen deze coördinaten gebruiken om de caches te vinden. Caches kunnen van alles zijn zoals, pvc-buizen en opbergdozen.
Kortom een container waar een logboek of papiertje in past en die wat ruimte biedt aan ruilitems.
René vermaakt zich prima, zoals nu moest hij opdrachten uitvoeren om de locatie van de geocaching te krijgen. Opdrachten kunnen bestaan uit raadsels, sommen, puzzels zoals sudoku, eigen kan het van alles zijn.
Op de camping waar we de wintermaanden doorbrengen zijn veel geocaching items te vinden. Waar René nu mee bezig is dat is een ingewikkelde, maar met zijn tweetjes hebben het raadsel ontrafeld. Nu is René op weg om het item te vinden, immers de coördinaten heeft hij via het internet gekregen toen hij het raadsel had opgelost.
We hebben u nog precies vier weken voor we aan de terug reis beginnen. Dus, genieten we van iedere dag. Hopelijk krijgen we een mooie lente en een prachtige zomer in ons mooie Nederland.
Deze week ook nog gebeld met een vriend van mij, in mei gaan we samen vijf dagen naar Engeland. Ook daar verheug ik me enorm op.
Dan is daar nog Max, we weten dat hij niet meer zo lang heeft, en dat is een moment waar ik erg tegen op zie. Maar goed, eerst lekker genieten van het mooie weer en de vooruitzichten voor als we weer in Nederland zijn.
Lekker op de camping in Delden, waar we vorig jaar voor het eerst een seizoen plaats hadden. En we hebben daar genoten, en verheugen ons ook hier weer op.
Zo, dat was het voor vandaag. Bedankt voor het lezen van mijn blog. Echt super.