Bij ons was het vorige jaar een afweging, wat betreft de booster prik. Wachten we met de booster prik tot we weer terug zijn in Nederland? Of, laten we ons boosteren in Spanje? De regel was dat de coronavaccinatie app tot negen maanden na de tweede enting geldig is.
Nu is dat natuurlijk best wel gunstig, want in dat geval zouden we onze booster prik in Nederland kunnen ophalen. René en waren dan nog net binnen die negen maanden. Echter, de regels omtrent de vaccinatie app veranderen nogal eens.
Omdat ik op zeker wilde, hebben we ons dus in Spanje de derde prik op gehaald, en dat was maar goed. Want, waar ik bang voor was, is gebeurd. Frankrijk heeft eerst de geldigheidsduur van negen maanden terug gebracht naar zeven maanden. Nu las ik vanmorgen dat ze de regels weer hebben verandert. De geldigheidsduur van de vaccinatie app is nu tot vier maanden na de tweede enting.
Dan waarschuwt het Nederlandse Ministerie dat je geen booster prik in het buitenland moet ophalen. Ha, dat ik makkelijk praten. Als we ons niet in Spanje voor de derde keer hadden laten enten, zouden we op dit moment niet door Frankrijk komen.
Op de campings in Frankrijk kom je zonder geldige QR-code niet op het terrein. Tja, waar moet je dan overnachten? Goed, we hebben nu een aparte QR-code op onze mobiele telefoon omdat we in het verenigt Europa de codes niet kunnen koppelen. Echter, de Spaanse QR-code is gewoon geldig. Het is alleen dat we er nu twee hebben. En, het Ministerie werkt aan een oplossing zodat alles kan worden gekoppeld.
******
Het is nu begin januari en het weer is super. We zijn elke dag buiten en kunnen genieten van de zon en het strand. Ook fietsen we veel, en hebben we de omgeving verkend voor een volgende overwintering. Het wordt geen camping de volgende keer, maar een appartement, op de begane grond met op ongeveer vijf meter een verwarmt zwembad. Het gebouw is van 2019, dus heel modern. Het strand is ongeveer vier a vijf minuutjes lopen, heel goed te doen dus.
Vanmiddag gaan René en ik op de fiets naar Guardamar Del Segura. Daar gaan we een ruïne van een kasteel bezoeken. De overblijfselen van het kasteel op zich stelt niet veel voor. Echter, het uitzicht is prachtig. René is al omhoog geweest, en foto's geappt, vandaar dat ik weet dat het uitzicht prachtig is.
Max en Emma blijven lekker in de caravan, want we doen ze er geen plezier mee wanneer we ze zouden meenemen. Soms is het beter dat ze niet meegaan. Ook het strand was de afgelopen week te druk. Zijn er veel mensen op het strand dan zijn honden niet welkom. We wachten even en volgende week zal het hopelijk rustiger zijn, dan kunnen ze mee, en lekker vrij rondlopen en genieten.
De camping is vanaf de Kerst al helemaal volgeboekt, en dat betekend drukte, iets waar ik niet zo van houd. Het is niet anders, en best wel goed te doen, alleen houd ik gewoon niet van drukte.
De jaarwisseling was rustig en ik had eerlijk gezegd niet het gevoel van oud en nieuw. We hebben de oudejaarsconference van Peter Pannekoek gekeken, die was wel goed. Hier op de camping en de omgeving werd bijna geen vuurwerk afgestoken. Echter, het beetje dat wel werd was genoeg voor Emma en Max om niet meer te willen wandelen. Nu gaat het weer goed, gelukkig.
We hebben nog twee maanden hier in het zonnige zuiden, en daar gaan we met volle teugen van genieten.
Bedankt voor het lezen van mijn blog!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten