Volgers

maandag 16 januari 2023

13 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 De Bushalte en Los Alcázares

 10 januari

Camper Caravans Los Alcázares

Vandaag vertrekken we naar De Bushalte, dit is ook een gedoogplek, net als De Vuurtoren. Echter het verschil, bij De Bushalte hebben we de mogelijkheid om grijswater te lozen en fris water in te nemen. Ook kan hier de wc-cassette geleegd worden.

De omgeving hier is best leuk, anders dan bij De Vuurtoren, maar dat is het leuke van het rondreizen. We doen veel verschillende plaatsen aan. Soms rijden we maar veertig kilometer, maar dan is de omgeving toch weer anders en zijn er nieuwe dingen te ontdekken.

Deze plaats is inderdaad een voormalige bushalte, wat op zich best wel gaaf is, vind ik. Echter, het ligt aan een zeer drukke weg en dat vind ik minder. We willen hier twee nachten blijven.

Het is bijna 12:00 uur wanneer we aankomen en direct een geschikte plek vinden waar de zon vele uren op onze zonnepanelen schijnt. Het is iets waar we altijd rekening mee moeten houden. Emma krijgt haar middageten en daarna een wandeling achter het terrein waar een weg loopt waar auto's niet zijn toegestaan. Dus ze kan de acht meter flexi lijn helemaal benutten.

Na ons middageten gaat Rene een stukje fietsen om de omgeving te bekijken en blijf ik bij Emma.



Het is bijna drie uur en Rene is terug van zijn verkenningstocht LOL. Hij heeft wat leuke terrasjes winkeltjes gezien waar we de volgende dag in de middag naar toegaan.


11 januari


Na een toch wel lawaaierige nacht (Veel verkeer) hebben we besloten dat we verder rijden. Maar we zijn eerst nog op de fiets naar de boulevard gereden. Daar hebben we een lekker drankje en een toetje gegeten. Lava cake met vanille-ijs uit Malaga en een frappe met Baileys. Ohhh, dat was zo lekker.




Nog steeds 11 januari

Camper Park Area Los Alcazares

Voor we een toetje gingen eten hebben we gebeld naar Camper Park Area Los Alcazares en gelukkig hadden ze daar nog plaats. Het was wel weer fijn om kampeergedrag to tonen, want dat mag op een gedoog plek niet. Dus direct luifel uit en tafel en stoelen naar buiten.

Ook dit was weer een heerlijke plek om te staan en we hadden leuke Engelse buren naast ons en schuin voor ons. Daar werd Emma thee aangeboden 's morgens, ik kreeg niks LOL.

We hebben drie nachten op deze camperplaats doorgebracht. Daarna vonden we het welletjes en zijn we weer verder naar het zuiden vertrokken. 





14 januari

Camperpark Dümo

Ook hier hebben voor de zekerheid een boeking gedaan, want we horen van veel camperaars dat alles vol is. Echter, we hadden geluk want ook hier hadden ze een mooie plaats voor ons. We hebben hier twee nachten gestaan. Ook nu weer leuke buren, Duitsers, erg vriendelijk.

We zijn echter erg reislustig en daarom zijn we na twee nachten weer verder gereden nog verder naar het zuiden.



16 januari

We zijn nu aangekomen in Vera en staan op een mooie gedoogplek, waar maar een paar campers staan. Wel hebben we een plek besproken bij Camper Area Carpe Diem. Hier hadden we vandaag eigenlijk al willen staan, maar die hadden pas plek vanaf dinsdag 17 januari. Vandaar deze gedoogplek op het strand.

Nu zou je zeggen, strand, een heerlijke plek om te staan. Normaal gesproken zou ik je ook gelijk geven, echter vandaag was het niet zo ideaal. Er was wind, harde wind en dan merk je dat het zand overal zijn weg vindt. We moeten een deur en een raam iets open hebben want de zon schijnt erg fel en dat maakt van de kampeerbus een sauna. Maar goed, we hebben een plek waar we relatief veilig staan tot we morgen op een betaalde camperplaats terecht kunnen.

We zijn nog even met Emma naar het strand geweest, maar het waaide te hard en dat is niet goed voor haar oogjes. Zo jammer, maar het is niet anders en daarbij, we hebben al maanden zomer weer, dus we mogen niet klagen. :) 




Tot de volgen blog, bedankt voor het lezen over onze overwintering!

Wil je meer zien van onze reis, klik dan HIER 

Of wil je weten waar we op dit moment zijn, dan kun je ons live volgen op Polarsteps











maandag 9 januari 2023

12 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 Nieuwe bestemmingen

5 januari

Ik maak even een sprong in het nieuwe jaar want er valt eigenlijk weinig te schrijven over de laatste twee weken van december 2022. Ik kan nu wel van alles schrijven, maar dat zal een langdradig verhaal worden en daar pas ik voor.

We zijn op donderdag vijf januari weggereden van het prachtige Casa La Fuente bij La Marina. Wat hebben we daar genoten van de gastvrijheid en de ruimte die we daar hadden. Ook voor Emma was het een waar paradijs, want ze hoefde niet aangelijnd te zijn. Het terrein was hermetisch afgesloten en ze was de enige gast hond. Dan was daar alleen nog de hond van de eigenaren, Engelina. Wat een super lieve hond.




We hebben voor we verder gingen geboekt voor de volgende kerst en oud en nieuw. Iets wat we namelijk niet hadden verwacht was dat het in de maand december zo enorm druk was overal. Begin december zijn we vier keer weggestuurd bij camperplaatsen omdat deze vol waren. Dit waren plaatsen in de buurt van Valencia, dicht bij het strand.

Dus, om dit te voorkomen wanneer we voor de derde keer afreizen naar het zuiden om te overwinteren, gaan we de maand december nu al boeken, of we proberen het in ieder geval. Maar goed, we zullen de kerst en de jaarwisseling weer doorbrengen op Casa La Fuente bij Stefan en Helga.

Op de foto hieronder zie je onze plek op La Ribera, 5 meter breed en 15 meter lang. Was wel grappig om te zien, want onze kampeerbus leek opeens wel heel erg klein. 





7 januari

We hebben twee dagen rustig aangedaan want er moest nog het een en ander gebeuren, zoals de was en de kratten met daarin onze spullen reorganiseren. Ook had Emma rust nodig want ze is erg gevoelig voor verandering. Onze prinses wordt dan te veel geprikkeld, wat resulteert in paniekerig en gestoord gedrag. 

Wanneer Emma een overload aan verandering krijgt dan weet ik dat ik haar veel aandacht moet geven zodat ze rustig blijft. En een ander probleem duikt op wanneer Emma over gestimuleerd raakt. Door de stress raakt haar oogje ook geïrriteerd en moet ik extra gaan druppelen met de verschillende oogdruppels. Ook mag ze dan niet mee op de fiets tot het ooglid weer een normaal wit vertoond.

8 januari

Vandaag is niet zo'n best dag want het is frisjes, net echt koud, maar ook geen fiets weer. Want dat was wat we wilden vandaag, fietsen, langs de kustlijn. Dus blijven lekker op het camperpark, ook niet slecht want nu kan ik verder met mijn blog en met schrijven. Even rust is ook niet verkeerd, toch?

9 januari

Vandaag vertrekken we van Camperpark La Ribera en rijden we naar een vrije camperplaats, direct aan het strand. Nog even boodschappen doen bij de Lidl en dan zijn we op weg.

De camperplaats is prachtig, het is een parkeerplaats bij de vuurtoren. We hebben van veel mensen gehoord dat het hier prachtig is en dat is ook zo. We staan direct tegenover de mooie vuurtoren die nog steeds dienstdoet. Echt helemaal goed.

We hebben een mooie fietstocht langs het strand gemaakt, ook zijn we bij de vuurtoren zelf geweest, met de fiets natuurlijk, want het gaat steil omhoog.








Voor meer over ons, klik op VLOG
Of als je ons live wilt volgen kan dat via Polarsteps




zondag 1 januari 2023

11 Overwinteren in Spanje - 2022/ 2023 Natuurgebied El Pinet en het schelpenhuis


Allereerst wil ik iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen.


15 december

Vandaag hebben we heerlijk gewandeld in een supermooi natuurgebied. Vorig jaar zijn we hier ook geweest, toen was onze Max er nog bij. Wat we deze wel hebben gezien en vorig jaar niet zijn flamingos. Wat prachtig om ze zo in het wild te zien. Ik ken deze vogels alleen maar van de dierentuinen, dus voor mij was dit erg bijzonder.

De foto's hieronder zijn gemaakt vanuit een van de observatietorens die je overal tegenkomt.





Ook om te wandelen nodigt dit gebied steeds weer uit om terug te komen. Overal kom je, tijdens het lopen, informatie borden tegen. Zo kom je veel te weten over de flora en fauna in het gebied. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er slangen voorkwamen, wel dus.




Zeg nu eerlijk, is dit niet mooi? En wandel je verder dan kom je uit op het strand, prachtig, toch?




22 december


Omdat we iets meer dan vier weken in totaal op Casa La Fuente staan is er niet zo veel te bloggen. Ik ben druk met het schrijven van een nieuw verhaal en Rene is veel weg op de fiets. Natuurlijk gaan we ook samen op pad. En deze week zijn we met de auto naar Rojales geweest. We hadden dit natuurlijk op de fiets kunnen doen maar omdat we ook boodschappen voor de kerstdagen moesten halen zijn we met de auto gegaan.

We hebben boodschappen halen en een bezoekje aan Rojales gecombineerd.

Hieronder zie je jet schelpenhuis. Alle muren van dit huis zijn bedekt met schelpen. Wat moet dat een monnikenwerk zijn geweest. Zelfs de balustrades zijn bedekt met schelpen. Wat prachtig is dit.




Het was wel een hele klim, want ook Rojales is gebouwd op rotsen, en dat betekend berg en dal. Maar, het was het dubbel en dwars waard ;).


Wil je meer zien van onze reis, klik dan HIER 

Of wil je weten waar we op dit moment zijn, dan kun je ons live volgen op Polarsteps