Woensdag 7 december tot zondag 11 december
Ik loop achter met het schrijven van mijn blog, maar ga mijn best doen om zo snel mogelijk weer op schema te zijn.
We hebben de afgelopen dag gebruikt om lekker te genieten en te niksen. Rene fiets iedere dag en daar geniet hij echt van. Ik heb het wat rustiger aangedaan omdat Emma, rust nodig heeft. Zij kan slecht tegen verandering, dus daar moeten we gewoon rekening mee houden.
Wel zijn Rene en ik zaterdag naar de gezellige markt geweest, naar een kraampje waar ze friet en frikandellen speciaal verkopen. De frietjes waren voor mij en de frikandellen voor Rene. Natuurlijk ook nog oliebollen meegenomen, die zijn heerlijk.
Het weer is nog steeds uitstekend, al is er wel regen voorspeld, maar goed, dat hoort erbij, toch? De zondag is voor mij een rustdag, dan kijken we vlogs van andere overwinteraars, en word onze eigen vlog online gezet. Na de lunch lekker buiten in het zonnetje zitten en genieten.
Maandag 12 december
Vandaag hebben we besloten om naar een gedoog camperplek te rijden en daar eventueel overnachten. De camperplaats ligt dicht bij Santa Pola, een mooie omgeving. Onze kampeerbus is ontzorgd en verzorgt, dus de vers watertank is gevuld, de grijswatertank is geleegd en het toilet is ook geleegd.
We hebben de nodige boodschappen gehaald want we nemen geen fietsen mee. En omdat er geen winkels in de directe omgeving zijn, kunnen we op dat moment geen boodschappen halen.
Deze plek is geliefd bij de camperaars en wij sluiten ons daarbij aan. We hebben hier ook een overnachting gehad en hebben heerlijk geslapen. Ook Emma had het naar de zin, wat voor Rene en mij erg belangrijk is. Ook onze prinsessa moet plezier hebben, net als wij.
Deze kampeerplek heeft verschillende plateaus. Als je direct aan de zee staat, dan sta je op zand. Nu zou je zeggen dat het mooi is, maar het had veel geregend en het was een grote modderpoel. Wij stonden op het tweede plateau, op rotsachtige grond, geen modderpoelen maar gewoon droog. Zoals je op de foto kunt zien, hadden we uitzicht op de zee.
Je mag op dergelijke plekken geen kampeergedrag vertonen, dus geen luifels uit, geen BBQ en niet te veel tafels en stoelen buiten.
Dinsdag 13 december
Na een heerlijk ontbijt, en nog een wandeling, gaan we op weg naar onze volgende bestemming. We waren van plan om nog een andere kampeerplaats te bekijken met eventueel een overnachting. Echter, het was overal nog nat van de afgelopen dagen en dus veel modder. Het was iets waar we beiden geen zin in hadden, dus terug naar Casa La Fuente.
Ondanks dat we het goed naar onze zin hadden waren we toch blij om weer (thuis te komen) op Casa La Fuente.
Wil je meer zien van onze reis, klik dan HIER
Of wil je weten waar we op dit moment zijn, dan kun je ons live volgen op Polarsteps







