Volgers

woensdag 28 december 2022

10 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 Casa La Fuente

 Woensdag 7 december tot zondag 11 december


Ik loop achter met het schrijven van mijn blog, maar ga mijn best doen om zo snel mogelijk weer op schema te zijn. 


We hebben de afgelopen dag gebruikt om lekker te genieten en te niksen. Rene fiets iedere dag en daar geniet hij echt van. Ik heb het wat rustiger aangedaan omdat Emma, rust nodig heeft. Zij kan slecht tegen verandering, dus daar moeten we gewoon rekening mee houden.

Wel zijn Rene en ik zaterdag naar de gezellige markt geweest, naar een kraampje waar ze friet en frikandellen speciaal verkopen. De frietjes waren voor mij en de frikandellen voor Rene. Natuurlijk ook nog oliebollen meegenomen, die zijn heerlijk.

Het weer is nog steeds uitstekend, al is er wel regen voorspeld, maar goed, dat hoort erbij, toch? De zondag is voor mij een rustdag, dan kijken we vlogs van andere overwinteraars, en word onze eigen vlog online gezet. Na de lunch lekker buiten in het zonnetje zitten en genieten.

Maandag 12 december

Vandaag hebben we besloten om naar een gedoog camperplek te rijden en daar eventueel overnachten. De camperplaats ligt dicht bij Santa Pola, een mooie omgeving. Onze kampeerbus is ontzorgd en verzorgt, dus de vers watertank is gevuld, de grijswatertank is geleegd en het toilet is ook geleegd.

We hebben de nodige boodschappen gehaald want we nemen geen fietsen mee. En omdat er geen winkels in de directe omgeving zijn, kunnen we op dat moment geen boodschappen halen.






Deze plek is geliefd bij de camperaars en wij sluiten ons daarbij aan. We hebben hier ook een overnachting gehad en hebben heerlijk geslapen. Ook Emma had het naar de zin, wat voor Rene en mij erg belangrijk is. Ook onze prinsessa moet plezier hebben, net als wij.

Deze kampeerplek heeft verschillende plateaus. Als je direct aan de zee staat, dan sta je op zand. Nu zou je zeggen dat het mooi is, maar het had veel geregend en het was een grote modderpoel. Wij stonden op het tweede plateau, op rotsachtige grond, geen modderpoelen maar gewoon droog. Zoals je op de foto kunt zien, hadden we uitzicht op de zee.

Je mag op dergelijke plekken geen kampeergedrag vertonen, dus geen luifels uit, geen BBQ en niet te veel tafels en stoelen buiten.


Dinsdag 13 december

Na een heerlijk ontbijt, en nog een wandeling, gaan we op weg naar onze volgende bestemming. We waren van plan om nog een andere kampeerplaats te bekijken met eventueel een overnachting. Echter, het was overal nog nat van de afgelopen dagen en dus veel modder. Het was iets waar we beiden geen zin in hadden, dus terug naar Casa La Fuente.

Ondanks dat we het goed naar onze zin hadden waren we toch blij om weer (thuis te komen) op Casa La Fuente.


Wil je meer zien van onze reis, klik dan HIER 

Of wil je weten waar we op dit moment zijn, dan kun je ons live volgen op Polarsteps



zaterdag 17 december 2022

09 Overwinteren in Spanje 2022/ 2023 Campello Beach

 Zondag 4 december


Vannacht heeft het een beetje geregend, niet veel, gelukkig. Vanmorgen scheen het zonnetje alweer, maar het frisjes, dus binnen ontbijten. Het is alweer onze laatste dag op Camper Park La Ribera, want op 5 december gaan we verder richting Alicante.

We hebben inmiddels alles opnieuw ingedeeld en ik denk dat het nu goed is. Vanmorgen hebben we rustig aangedaan, een echte Lazy Sunday Morning.

Het is 11:30 en ik neem Emma mee voor haar wandeling, wanneer we terugkomen heeft René haar eten klaar zodat ze direct kan aanvallen. Wij gaan vandaag lunchen bij een gezellige eetgelegenheid waar het terras aan het strand grenst. Wat is er mooier dan een heerlijke wrap, het zonnetje en het ruisen van de golven.

We hebben Emma in de camper gelaten want de dame is erg onrustig op het terras, wat komt omdat ze allerlei geurtjes opsnuift. Ze wil dan naar iedereen toe en bedelt er bij ons op los. Wanneer ze niets krijgt, begint ze te blaffen en houd niet meer op.

Ze mag mee als we gaan koffiedrinken met iets lekkers erbij, dan neem ik haar op schoot en dan is Emma rustig. Echter, ik kan niet fatsoenlijk eten met Emma erbij, dus is het beter dat we haar dan niet meenemen. Het komt trouwens niet vaak voor dat we haar in de camper laten.





Maandag 5 december


Toen we wegreden van La Ribera waren we vol goede moed. Echter, toen camperplaats na camperplaats vol was werden we toch wat onrustig. Het blijkt dat de omgeving die we hadden uitgezocht, toch erg geliefd is bij veel overwinteraars.

De omgeving van La Marina is erg mooi en het klimaat is beter dan wanneer je verder naar het zuiden afreist. Bij vier camperplaatsen kregen we te horen dat het vol was, zeker tot januari. De vijfde plaats zijn we snel weer weggegaan want dat zag er niet echt veilig uit.

Na een kort overleg, besloten we tot een noodgreep en te kijken of er op El Pinet (een gedoog parkeerplaats voor campers) nog een plekje vrij was. Dit keer hadden we geluk, want er waren nog twee plekken vrij. Echter, je staat onbewaakt en langs de kant van de weg, niet echt ideaal dus. We waren ook niet gelukkig met de situatie, maar wat moet je anders?




Je ziet, niet echt ideaal.


Het staat hier altijd vol met camperaars en het schijnt ook best veilig te zijn, maar ik ben niet zo'n held. Gelukkig begon René het internet weer af te speuren en dit keer met een goed resultaat. We staan nu op Camperplaats La Fuente.

We staan in principe bij Stefan en Helga in de achter tuin. Hier is plaats voor drie campers. Op dit moment staan we nog alleen, maar er komt volgende week een camper (Nederlanders) bij.

Onze Emma mag hier gewoon vrij rondlopen en heeft al een beetje vriendschap gesloten met de hond van de eigenaren. Het terrein is compleet afgesloten dus kan Emma niet weglopen.

Ook vertelde Helga ons dat morgen 6 december een feestdag is en de winkels dan zijn gesloten. Ze moest nog boodschappen halen en vroeg spontaan of ik met haar mee wilde om ook voor morgen de boodschappen te halen. Op die manier hoefden we met onze Marco niet meer van het terrein af. Wat een ontvangst, gewoon geweldig. 

Hier staan we dan.





Dinsdag 6 december


We hebben heerlijk geslapen en werden vanmorgen al begroet door de hond van de eigenaren. Wat een vriendelijk dier, zo lief voor onze Emma, die grauwt en snauwt, gewoon omdat ze bang is. Deze hond is echter niet onder de indruk en blijft geduldig en super lief vriendelijk.

Na het ontbijt zijn we op de fiets gestapt en even door de woonwijk gereden. Voor ons bekend terrein want hier zijn we vorige winter veel geweest. In de buurt hebben een Consum (Spaanse supermarkt keten) waar ze een ruime keuze aan vegetarische lekkernijen hebben. Deze zit vandaag dicht. Maar, de Duitse supermarkt is wel geopend, dus daar maar even naar binnen gegaan voor rösti en vegetarische salami (broodbeleg).

Ik ben bezig om een menu voor de kerst samen te stellen, het zal waarschijnlijk een klein buffet worden met lekkere Spaanse Tapas. Met de jaarwisseling komen er ook lekkere oliebollen op tafel. Ik bak ze dit jaar niet zelf, maar een Nederlander die op de zaterdagmarkt staat bak heerlijke bollen. Ook wil ik Churros op tafel tijdens de jaarwisseling, want dit is echt Spaans. En ze zijn zo lekker.

******

We hebben het middageten op en René wil nog even gaan fietsen. Ik blijf hier samen met Emmaatje en werk aan mijn volgende boek, wanneer ik klaar ben met het schrijven van deze blog voor vandaag.

Ik zit binnen met de deur wel open, maar het is een beetje frisjes. Toch ben ik blij dat we niet verder naar het zuiden gegaan zijn want er is in Marbella een tornado geweest maandagmiddag 5 december. Daar moet je toch niet aan denken.


Zo, dat was het voor vandaag. Voor meer informatie en leuke filmpjes klik HIER







zondag 4 december 2022

08 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 Parking Tortuga Mora

 Maandag 28 november


We zijn onderweg naar onze volgende bestemming, het prachtige Parking Tortuga Mora. Deze mooi camperplaats ligt tussen het kleine plaatsje Águilas en Puerto de Mazarrón. De ontvangst is hartelijk en we krijgen ook de mooist plaats, direct aan het strand.

Dan word je s 'morgens wakker en dan zie je dit:



De camper plaats op zich is prachtig, maar er waren veel vliegen, heel erg veel. We wilden hier drie dagen blijven, aar het zijn er twee geworden. Ook al was onze plek de mooiste, we waren veel binnen omdat we gek werden van de vliegen. 

Hieronder nog even een kleine impressie van ons directe uitzicht op zee.



Woensdag 30 november

Een dag eerder dan gepland zijn we weer onderweg. We hadden nog verder naar het zuiden willen afreizen. Echter, hoe zuidelijker je komt, hoe slechter het weer, erg vreemd, maar zo is het wel. Daarom gaan we nu richting San Javier, naar Camper Park La Ribera.

Eenmaal aangekomen hebben we geluk en er zijn nog plaatsen vrij. De plek die we nu hebben is wat ruimer dan de week ervoor. En, we worden inmiddels ook herkent door mensen die onze vlog volgen. Hoe leuk is dat?

Het voelt goed om hier weer terug te zijn.



Donderdag 1 december


We zijn vanmorgen even naar de LIDL gefietst voor de nodige boodschappen. De winkels zijn op fietsafstand, het is niet meer dan een paar minuutjes, dan ben je bij de ALDI en de LIDL.

Vanavond zal hier veel regen vallen, maar goed, ook dat hoort erbij. We zijn inmiddels gesetteld en hebben ook de voortent opgezet, dit i.v.m. de aangekondigde regen. Ik moet zeggen dat het best gezellig is, in de avonduren lekker binnen zitten Secret Duets kijken en de regen die op het dak klettert.


Vrijdag 2 december

We worden niet wakker met het zonnetje dat heerlijk schijnt, maar het regent pijpenstelen, ook dat was aangekondigd. We weten dat we deze dag binnen gaan doorbrengen, maar dat is niet erg, want dat hoort er gewoon bij. Natuurlijk ga ik liever naar het strand, maar we krijgen niet altijd onze zin en dat is maar goed ook.

René is nu met onze vlog bezig, want we hebben alweer verschillende opnames. Nu het geen weer is om te fietsen kan de tijd worden besteed aan de montage. Ik ben bezig met het schrijven van mijn boek en ook de vertaling van Assassins is in volle gang. Kortom, ook een regenachtige dag kan positief zijn.

Het is inmiddels avond en we hebben lekkers op tafel en kijken naar de Masked Singer, heerlijk. We hebben het ook s 'avonds erg gezellig.



Zaterdag 3 december


Vandaag worden weer wakker met zonnetje, en schijnt de regen ver weg te zijn, gelukkig. Nu vind ik een dag regen tussendoor niet erg, maar het moet ook niet langer duren. We hebben heerlijke ovenbroodjes voor het ontbijt. We hebben een omnia oven en die werkt prima, daar hebben we ook al pizza's in verwarmt.

Vandaag blijf ik op de plaats, samen met Emma en René wil gaan fietsen, iets wat hij graag doet hier in Spanje. Vanmiddag zal hij de voortent gaan afbreken, want die hadden we opgezet omdat we wisten dat het ging regenen. Zo konden we de tafel en stoelen drooghouden zonder deze constant op te bergen.

Zo, dat was het voor nu. 

Ben je benieuwd en wil je meer zien van onze overwintering in Spanje? Klik dan op deze HIER