Volgers

donderdag 3 maart 2022

Overwinteren 30: De terugreis

 Hallo allemaal,

Zoals velen van jullie al weten, zijn we aan de terugreis begonnen. We zijn maandag vertrokken van Camping La Marina. René en ik hebben besloten om het rustig huiswaarts te rijden, geen stress. In totaal hebben we vijf overnachtingen. Twee in Spanje (Speatzler Frits, een camperplaats waar je ook met een caravan welkom bent). En Camping Barcelona, ja, je raad het al, bij Barcelona in de buurt.

Camperplaats Speatzler Frits bij peñiscola, Spanje


Camping Barcelona, Spanje
2 overnachtingen in Frankrijk, de eerste was op camping La Pinede, dicht bij het dorpje Orange. We wilden eerst naar Camping Le Parc bij Perpignan, maar besloten om toch verder rijden want dan waren we nog op tijd. Dus werd onze eerste stop in Frankrijk bij Camping La Pinede, bij het dorpje Orange.

Camping La Pinede, Orange Frankrijk

Camping La Croisee, Frankrijk

Hier kwamen we iets later dan geplant aan omdat we pech hadden met de auto. Het probleem is half opgelost, maar we kunnen onze terugweg gewoon volgen, gelukkig. Nu staan we, voor een nacht, op Camping La Croissee bij Flagey. We noemen deze ook wel Camping Bates (Van de film Psycho?) Maar deze camping ligt direct aan de snelweg, en de plaatsen zijn ruim. Helemaal goed dus, en er is een (super) uitloop voor Max en Emma. En de laatste overnachting zal zijn op Camping Landal Wirfttal, vlak voor Keulen. We hebben bewust voor deze laatste overnachting gekozen omdat we uitgerust op Camping Delden willen aankomen. De caravan moet op de plaats worden gezet, en bederfelijke waar moet eruit worden gehaald. Dan moet ik zaterdag natuurlijk ook de eerste boodschappen halen.

Van Camping Landal zal ik natuurlijk ook nog foto's plaatsen. Op dit moment zijn René en ik heerlijk ontspannen, en zo hoort het volgens ons ook. Uitgerust thuis komen zodat we ons ook nog in de avond goed voelen om na te genieten van de terugreis met een glaasje wijn en wat lekkers op de tafel. Bedankt voor het lezen van mijn blog.