Tja, wat kan ik hierover vertellen? Ach, best wel veel, denk ik.
Voor René en mij is het de eerste keer dat we de feestdagen in het buitenland vieren. Net als jullie, zijn we het druilerige weer tijdens de feestdagen gewend. In Nederland is sneeuw tijdens de kerst en de jaarwisseling zeldzaam. Wat ik nu op het Nederlandse nieuws zie, is dat de kans groot is dat er warmte records worden gebroken tijdens de feestdagen.
Waren we thuis geweest dan had ik natuurlijk ons appartement gedecoreerd met guirlandes en de andere vele kerstspulletjes die ik heb. Dat geeft mij dan een kerst gevoel. Echter, hier in Spanje is dat wel even wat anders.
We hebben hier wat kerstversiering gekocht, niet veel want in de caravan is daar gewoon geen plek voor. Op de foto hieronder zie je mijn kleine kerstboompje. Ik vind het een leuke boom, en natuurlijk kan de Kerstman niet ontbreken.
Het is nu een dag voor oud en nieuw, en hier is alles lekker rustig. René is lekker aan het fietsen en ik ga zo verder met mijn nieuwe boek. Ook ben ik nu met een ander project bezig waarover ik nog niets wil vertellen. Dat komt wanneer het ook daadwerkelijk is gerealiseerd.
Vandaag is geen bijzondere dag, maar voor morgen maak ik een lekker slaatje, en ga ik natuurlijk zoals ieder jaar, oliebollen bakken. Hiervoor heb ik alles al in de caravan :)
Het is prachtig weer, en de zon schijnt hier alweer volop. Vanmiddag gaan we weer naar het strand voor een lekkere wandeling. Ik spreek andere mensen die, net als René en ik, ook geen kerst gevoel hebben. Dit komt door het mooie weer. We zijn niet gewend aan een warme, zonnige kerst.
Dat gezegd, ik mis kerst en het kerstgevoel niet. Als René en ik met Max en Emma in het zonnetje aan het wandelen zijn, dan is dat heerlijk. Dan mis ik de Kerstdagen echt niet.
Ik ben wel benieuwd naar de jaarwisseling op de camping. Er is een nieuw restaurant en daarvan is morgen de officiële opening. We gaan daar niet naar toe, want het zal druk worden, en dat vinden we niet veilig. Plus, de camping zelfs heeft geen vegetarische maaltijden op het menu staan. Dus, nog een reden om niet te gaan.
Er zal hier ook vuurwerk worden afgestoken, in ieder geval door de camping zelf. Dat hebben ze ook gedaan begin december met de Spaanse Feestdagen.
Wat me verder opvalt, is dat veel Spaanse gezinnen vandaag, na nog geen week hier te zijn geweest, weer huiswaarts gaan. Maar voor de vier of vijf dagen word alles wel opgebouwd. Denk hierbij aan de voortent, die compleet word ingericht, met keuken en al.
We hebben leuke buren links en rechts van ons. We hebben een Duits echtpaar aan de ene kant, en een Engels gezin dat in Spanje woont, aan de andere kant. Tegenover ons staat een Frans echtpaar, ook leuke mensen. Daarnaast staan mensen uit Friesland, ook erg aardig.
En nee, dit noem ik geen straatje, want er is maar een straatje, en dat is op Camping Mooi Delden. Maar het is hier wel goed vertoeven.
Dit was het voor dit jaar.
René en ik wensen iedereen een fijne jaarwisseling en blijf gezond.
Wederom, bedankt voor het lezen van mijn blog.