Volgers

zaterdag 8 januari 2022

Overwinteren in Spanje 18: De markt en oude ruine

 Wanneer René gaat fietsen dan ontdekt hij altijd wel weer leuke plekjes, zoals de markt op het parkeerterrein van de supermarkten. Iedere zaterdag is er markt, en deze markt is best groot. Je vind hier werkelijk van alles.

Fruit en groenten zijn hier, op de markt goedkoop. Ik zag sjaals, jassen, wintertruien sieraden. Ze hadden zelfs honden jasjes, halsbanden, enz, en natuurlijk veel voedsel kraampjes, met zelfs Nederlandse frikandellen, en patatje oorlog, hoe gaaf is dat?

Na een bezoek aan de markt, moesten we nog even naar de supermarkt, de ALDI, in dit geval. Wat ik bijzonder lekker vind hier in Spanje is het brood. Echt, super lekker.

En, de feestdagen zitten er weer op wat betekend dat de Spaanse gezinnen allemaal weer vertrekken. Voor een groot deel in ieder geval. Ik had er al over gelezen, maar het klopt wel, ze zijn ontzettend luid. Wij hebben tot nu toe geluk gehad want we staan in een rustige rij, en de gezinnen die we naast on hebben gehad daar hadden we geen last van.

Tot nu toe bevalt ons Camping La Marina uitstekend. We vermaken ons prima, en genieten van het heerlijke weer. Toch best raar om de winter over te slaan. De feestdagen waren ook zo anders. Niet dat ik dit erg vond, in tegendeel. Lekker op het strand met de eerste en tweede kerstdag, heeft toch ook wel iets.

Het is nu begin januari en het begint warmer te worden. In december hebben we een paar koude dagen gehad. Koud in die zin dat we een trui aan moesten als we met Max en Emma gingen wandelen.

Deze week ben ik met René mee geweest naar de oude ruïne, waar we konden zien hoe Guardamar is ontstaan. Ik vond het erg interessant.



Daarna zijn we naar het winkelcentrum gefietst. Dit keer een ander winkelcentrum waar een Engels en ook een Duitse winkel zijn gevestigd. En veel gezellige terrasjes, waar we natuurlijk even moesten stoppen voor een hapje en een drankje.

In tegenstelling tot Nederland, kent Spanje bijna geen beperkingen, gelukkig maar. Wel moesten we onze QR-code laten zien voor we het terras op mochten. Dit was natuurlijk geen probleem.


Op de foto hierboven kun je René zien genieten.

Dat was het voor vandaag. Morgen weer een nieuwe blog.

Bedankt voor het lezen van mijn blog.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten