Gisteren zijn we met de ferry naar het mini-eilandje Tabarca geweest, en wat was het mooi daar. Er leven niet veel mensen op het eilandje. Ook waren er maar twee restaurantjes open. Maar het was interessant om de oude barakken te zien. En de vuurtoren die nog steeds in gebruik is. Ook heeft het eilandje een vestingmuur, en plekken waar ze de kanonnen hadden staan.
Tabarca heeft 59 inwoners, is 1800 meter lang en het breedste gedeelte is 400 meter. Ja, ik weet het, dit is echt een mini-eiland. Tabarca was eerst een Tunesische eiland, genaamd, Tabarka. Het heeft ook al de naam Isla Plana gehad, wat zoveel betekend als plat eiland. Ja, dit kleine eilandje heeft een enorme geschiedenis, zo gaaf.
We hadden Max en Emma op de camping gelaten want dit was niet echt wat voor hun. Daarom hebben we vandaag een mooie grote wandeling gemaakt met beide hondjes. Soms is het beter om je honden niet mee te nemen.
René en ik hebben geen vergelijking wat betreft het weer. Voor ons gevoel was het weer prima, maar de mensen die hier al sinds jaar en dag komen overwinteren, klagen steen en been. We horen eigenlijk van iedereen dat het dit seizoen buitengewoon koud is.
We hebben bijna iedere dag nog buiten kunnen zitten, en ik heb veel gewandeld met en zonder de hondjes. Echter, op dit moment is het echt heerlijk warm. Zo warm dat ik vanmorgen om 11 uur al uit de zon moest omdat het gewoon te warm was. Na het middageten zijn we gaan wandelen.
Op de foto hieronder kun je zien waar we gelopen hebben, bijna 3 uur. Max en Emma zijn nu wel lekker rustig. Emma wilde nog even worden gedragen, onze verwende prinsessa, zoals je kunt zien op de foto. Door de bossen en over het strand weer terug, zo mooi. Nog 2 weken, dan beginnen we weer aan de terugreis. Maar in Nederland staat ons ook moois te wachten. Weer met vrienden samenzijn, en dan natuurlijk de camping in Delden, ook altijd super gezellig.
Het weer in Nederland is op het moment van het schrijven van deze blog, niet echt rooskleurig. Ik hoop dat het beter is wanneer we weer terug zijn, dit om een cultuurshock te voorkomen LOL.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten