Volgers

maandag 9 januari 2023

12 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 Nieuwe bestemmingen

5 januari

Ik maak even een sprong in het nieuwe jaar want er valt eigenlijk weinig te schrijven over de laatste twee weken van december 2022. Ik kan nu wel van alles schrijven, maar dat zal een langdradig verhaal worden en daar pas ik voor.

We zijn op donderdag vijf januari weggereden van het prachtige Casa La Fuente bij La Marina. Wat hebben we daar genoten van de gastvrijheid en de ruimte die we daar hadden. Ook voor Emma was het een waar paradijs, want ze hoefde niet aangelijnd te zijn. Het terrein was hermetisch afgesloten en ze was de enige gast hond. Dan was daar alleen nog de hond van de eigenaren, Engelina. Wat een super lieve hond.




We hebben voor we verder gingen geboekt voor de volgende kerst en oud en nieuw. Iets wat we namelijk niet hadden verwacht was dat het in de maand december zo enorm druk was overal. Begin december zijn we vier keer weggestuurd bij camperplaatsen omdat deze vol waren. Dit waren plaatsen in de buurt van Valencia, dicht bij het strand.

Dus, om dit te voorkomen wanneer we voor de derde keer afreizen naar het zuiden om te overwinteren, gaan we de maand december nu al boeken, of we proberen het in ieder geval. Maar goed, we zullen de kerst en de jaarwisseling weer doorbrengen op Casa La Fuente bij Stefan en Helga.

Op de foto hieronder zie je onze plek op La Ribera, 5 meter breed en 15 meter lang. Was wel grappig om te zien, want onze kampeerbus leek opeens wel heel erg klein. 





7 januari

We hebben twee dagen rustig aangedaan want er moest nog het een en ander gebeuren, zoals de was en de kratten met daarin onze spullen reorganiseren. Ook had Emma rust nodig want ze is erg gevoelig voor verandering. Onze prinses wordt dan te veel geprikkeld, wat resulteert in paniekerig en gestoord gedrag. 

Wanneer Emma een overload aan verandering krijgt dan weet ik dat ik haar veel aandacht moet geven zodat ze rustig blijft. En een ander probleem duikt op wanneer Emma over gestimuleerd raakt. Door de stress raakt haar oogje ook geïrriteerd en moet ik extra gaan druppelen met de verschillende oogdruppels. Ook mag ze dan niet mee op de fiets tot het ooglid weer een normaal wit vertoond.

8 januari

Vandaag is niet zo'n best dag want het is frisjes, net echt koud, maar ook geen fiets weer. Want dat was wat we wilden vandaag, fietsen, langs de kustlijn. Dus blijven lekker op het camperpark, ook niet slecht want nu kan ik verder met mijn blog en met schrijven. Even rust is ook niet verkeerd, toch?

9 januari

Vandaag vertrekken we van Camperpark La Ribera en rijden we naar een vrije camperplaats, direct aan het strand. Nog even boodschappen doen bij de Lidl en dan zijn we op weg.

De camperplaats is prachtig, het is een parkeerplaats bij de vuurtoren. We hebben van veel mensen gehoord dat het hier prachtig is en dat is ook zo. We staan direct tegenover de mooie vuurtoren die nog steeds dienstdoet. Echt helemaal goed.

We hebben een mooie fietstocht langs het strand gemaakt, ook zijn we bij de vuurtoren zelf geweest, met de fiets natuurlijk, want het gaat steil omhoog.








Voor meer over ons, klik op VLOG
Of als je ons live wilt volgen kan dat via Polarsteps




Geen opmerkingen:

Een reactie posten