Hengelo (NL) naar Flagey (FR.) 651 KM Camping de la Croisée. Omdat ik pas laat had besloten om een reisblog te maken, moest ik heel even terug denken aan onze eerste reis dag. Ik wil alles zo correct mogelijk opschrijven, lijkt me ook logisch.
Ik moest René vragen hoe de camping van onze eerste stop heette, want ik had geen idee.
We hebben de tijd genomen voor de voorbereiding, alles gecontroleerd, het belangrijkste zoals medicijnen en dergelijke is ingepakt. Ondanks dat we ons verheugen op de reis naar Spanje, was er ook een tegenslag die zorgde voor een domper. Kort voor ons vertrek kregen we te horen dat onze Max ongeneselijk was, prostaat kanker. We zijn de shock inmiddels te boven en genieten iedere dag die Max nog bij ons is.
****** Voordat we aan onze reis naar het zuiden begonnen, hadden we afgesproken dat we niet voor 07:00 uur zouden opstaan. Goed uitgerust aan zoveel uur rijden is namelijk erg belangrijk. Nadat we koffie hadden gedronken heb ik met Max en Emma een mooie grote wandeling gemaakt. Als je je hond meeneemt op reis dan moet je zeker rekening houden met je huisdier. Want ze kunnen niet voor zichzelf zorgen, en zijn afhankelijk van ons.
Mijn advies, zorg voor zoveel mogelijk regelmaat, dan zal ook je huisdier zo goed als geen stress ervaren tijden de lang reis. Terwijl ik de hondjes meenam voor een mooie wandeling, ging René alvast naar de zaak waar onze caravan binnen stond. Na de wandeling reed ik met Max en Emma naar de zaak. Daar aangekomen gingen de hondjes in de bus, en hebben René en ik samen de fietsen achterop de fietsendrager gezet. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar als je voor meer dan vier maanden weggaat, dan komt daar best veel bij kijken. Nu waren we dan toch eindelijk klaar voor vertrek. Op deze eerste dag wilden we zoveel mogelijk kilometers rijden, om het daarna rustiger aan te doen. De rit door Duitsland verliep eigenlijk voorspoedig. We hadden op vertraging gerekend omdat er altijd veel opbrekingen zijn op de Duitse snelwegen. Nu waren deze wel, maar het was niet druk, dus geen vertragingen. De 100 KM sticker op de caravan was natuurlijk handig, want zonder sticker mag je met de caravan maar 80 KM. Dus, zo'n sticker is dan wenselijk. Corona controle bij de grensovergang Duitsland Frankrijk, die hebben we niet gehad. Hoe het in Duitsland en Frankrijk was, wat betreft de QR-codes, weet ik niet want we hebben in deze twee landen geen restaurant bezocht.
We hadden, voor we begonnen aan onze reis naar Spanje, overlegt of we onderweg zouden eten in restaurants, of niet. We besloten om zelf ons eten klaar te maken. Ten eerste, als je na een dag rijden eindelijk op de camping aankomt voor een overnachting, dan heb je niet echt meer zin om een restaurant op te zoeken. Daarbij kwam nog dat we Max en Emma bij ons hadden. Voor hun zou het te stressig worden om na een dag in de auto, ook nog in een restaurant te moeten zitten, of liggen. Voor onderweg hadden we voor makkelijke gerechten gekozen. We hadden stoofpotje van de Unox, alleen warm maken en rijst toevoegen. Dus in minder dan dertig minuten hadden we een lekkere maaltijd op tafel staan. Bij het inchecken op Camping de la Croisée hoefden we geen QR-code laten zien. De camping zelf stelt niet veel voor. De plaats waar we stonden was wel goed. Alleen het weer was erg slecht, de regen kwam in bakken naar beneden.
Ondanks de regen hadden we het die avond gezellig in onze caravan. De volgende ochtend was het droog, gelukkig, een goed begin van de tweede dag.
abonneren aub. Dankjewel en genieten van elkaar en de hondjes, zoveel als mogelijk
BeantwoordenVerwijderenDank je wel, dat komt goed. X
BeantwoordenVerwijderen