We kwamen woensdag aan in de stromende regen op camping de la Croisée. De hele avond en nacht kwam het met bakken uit de lucht. De volgende morgen was het weliswaar droog, maar toen stond er een harde wind. Ondanks dat het hard waaide besloten om toch te gaan rijden. Eenmaal onderweg was er steeds minder wind, gelukkig.
Onze tweede stop was op Camping le Parc bij Montpellier. Hier werd ons om onze QR-code gevraagd, dit was de eerste keer. Deze camping ligt in de bossen en heeft mooie ruime plaatsen. Vandaag hebben we bijna 600 KM gereden. Ik begon het nu te merken zo'n hele dag in de auto en ook al was het pas de tweede dag.
Het was heerlijk warm en gelukkig hadden we nog tijd om heerlijk buiten te zitten. Montpellier ligt aan de Middellandse zee, en dat konden we direct merken. Van het slecht weer met veel regen en harde wind in Frankrijk, naar de zon. Hoe dichter we bij Montpellier kwamen, des te beter werd het weer. Hierdoor kreeg ik al direct een ander gevoel.
******
Vandaag vrijdag 22 oktober zouden we de grens met Spanje overgaan, wat een heerlijk vooruitzicht. We hadden besloten om tot Barcelona te rijden en daar een camping op te zoeken. Het werd Camping Barcelona, hoe toepasselijk :)
Deze camping was prachtig, grote ruime plaatsen, en een goed restaurant dat vriendelijk geprijsd was. Ondanks dat het seizoen er voor de camping bijna op zat was het personeel erg vriendelijk en behulpzaam.
Ook het zwembad was nog geopend, daar hebben we echter geen gebruik van gemaakt. Het enige nadeel van deze camping was dat er geen uitloop was voor Max en Emma. Omdat René en ik geen zin meer hadden om de volgende dag weer een dag in de auto door te brengen, besloten we om een paar dagen op Camping Barcelona te blijven. Het weer was nog goed, en we konden iedere dag heerlijk buiten, voor de caravan zitten.
Verder valt er over onze reis naar Zuid Spanje niet zo veel te vertellen, want we hebben de meeste tijd in onze auto doorgebracht.
Op vrijdag 29 oktober zijn we weer verder richting het zuiden gereden. Onze volgende stop, Camping Eden bij peñiscola. Dit was een zogenaamde stadscamping. We hadden een kleine plaats, maar dat was niet erg. Immers, we wilden hier maar een paar nachten blijven. Vanaf Camping Eden zouden we direct doorrijden naar Camping La Marina, onze eindbestemming.
Camping Eden had een mooie ligging, op loop afstand van het strand en de zee. Verder was er een gezellige boulevard waar we heerlijk ijs hebben gegeten. Hier was er voor Max en Emma wel een goede uitloop. Veel groen en goed geschikt om lekker te wandelen.
Maandag 1 november was het dan eindelijk zover, de aankomst op Camping La Marina. Hierover meer in mijn volgende blog.
Overigens heeft Noord Spanje geen tolwegen meer, deze vind je alleen nog in het zuiden.
Hoi ik ben nu al benieuwd naar het vervolg. Fijn dat het met M
BeantwoordenVerwijderenax en Emma goed gaat.
Ik ga vandaag weer verder met de volgende blog. :)
BeantwoordenVerwijderen