Volgers

dinsdag 28 december 2021

Overwinteren in Spanje 15: De booster prik, we zijn geënt

 Hallo allemaal!

Vandaag wil ik het hebben over de booster prik. René en ik zijn half oktober vertrokken naar Zuid-Spanje. Allebei waren we volledig gevaccineerd tegen COVID-19. Ik kreeg de tweede prik op 11 juni, en René op 30 juni.

We gaan eind februari weer terug naar Nederland, dan zit onze 4 maanden er op. Onze QR-code is op dit moment 9 maanden geldig, dit betekent dat mijn code tot 11 maart 2022 geldig is, en die van René tot 30 maart 2022. We zouden dus zonder problemen in Frankrijk een camping moeten kunnen krijgen voor een nacht.

Echter, nu heeft Frankrijk de regels verandert en aangescherpt. Op dit moment is onze QR is nog wel geldig wanneer we eind februari door Frankrijk naar Nederland reizen. Maar, ook deze regels kunnen snel veranderen. En we hebben een geldige code nodig om te kunnen overnachten op de camping in Frankrijk. 

Ik vertrouw de regels omtrent corona niet helemaal, want deze veranderen te vaak. Dus, besloten we om onze booster prik in Spanje te halen. Iets wat overigens makkelijk ging, als je eenmaal de SIP kaart hebt. 

Om de SIP aan te vragen heb je je paspoort, je Nederlandse zorgpas, en een afspraak nodig. De camping maakte het eenvoudig om met een bestaand formulier, een afspraak te regelen bij het ziekhuis in Elche.

Ook hier ging het best makkelijk, ondanks dat we (nog) geen Spaans spreken en die man die ons hielp, geen Engels. Toen we de SIP eenmaal hadden konden we direct een afspraak maken voor de booster prik. Deze hebben we dan op 27 december gekregen.

Ook hier ging het allemaal erg snel, verbazingwekkend snel. Bij binnenkomst moesten we de SIP kaart en onze corona-app laten zien. Immers, daar staat de entstof en de datums van de enting op. Ik stond en terwijl de een alle gegevens invoerde, pakte de andere de injectienaald en voor ik het wist, waren we geënt. We hoefden geen 15 minuten te wachten, maar mochten direct weg.

Dit was gisteren en we voelen ons nog steeds goed. Geen klachten, gelukkig. Ook hebben we de QR-code van de Spaanse booster al op onze telefoon. Hier, ook geen problemen.

Vandaag weer heerlijk buiten gezeten en genoten van het zonnetje. René heeft weer een eind gefietst vanmorgen. Ik ben bezig met bloggen en met het schrijven van een nieuw boek. Met Max en Emma gaat het goed, dus alles is ok.




En blij dat we de booster prik hier in Spanje hebben kunnen krijgen.


Bedankt voor het lezen van mijn blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten