Morgen is het kerstavond, en gaan ook we dit natuurlijk vieren. Het is vreemd want dit wordt een compleet andere kerst dan we gewent zijn. Het weer is, voor ons althans, goed. We kunnen zonder jas naar buiten. Echter, het is de hele dag al bewolkt.
Afgelopen nacht was het aangenaam warm buiten, 14 graden. Ik weer dit omdat Max nodig een plasje moest doen. Dit is al vaker voorgekomen sinds we hier in Spanje zijn. Zijn prostaat kan hiervan de oorzaak zijn, ik weet het niet. Ik ben benieuwd of er verandering is met betrekking tot zijn prostaat.
Maar goed, vandaag hebben we de laatste kerst inkopen gedaan. Morgen zijn de supermarkten nog tot het middaguur geopend, daarna is alles gesloten. De winkel met Nederlandse producten is dan zelfs tot 6 januari gesloten.
Gelukkig is de supermarkt hier op de camping wel geopend, maar oor zover ik weet hebben we alles binnen. Ik heb vandaag zelf ijs gemaakt, want dat smaakt toch het beste. Baileys ijs, met echte Baileys natuurlijk. IJs met likeur 43, ook heerlijk. Pepermunt ijs met After Eight en bitterkoekjes ijs, met Amaretto likeur.
Morgen word het een groentesoep, omdat we daar allebei zin aan hebben. Dan komt er stokbrood met sausjes op tafel, en chips. De Eerste Kerst dag hebben we zelfgemaakt slaatje, en zetten we de gril aan (met vleesvervangers).
Ik ben vandaag op de fiets naar La Marina geweest, ook nog eventjes aan het strand.
Vanaf morgen geldt in Spanje weer het dragen van een mondkapje buiten. Alleen op het strand en voor een wandeling in de natuur is er een uitzondering. Toen ik vanmorgen door de straten van La Marine fietste zag ik dat bijna iedere Spanjaard een mondkapje droeg, buiten.
Maandag krijgen René en ik dan eindelijk de booster prik. De meeste Duitsers die ik spreek, op de camping hebben al een derde enting gehad voordat ze naar Spanje gingen. Ja, Duitsland is ietsje sneller dan Nederland.
Bedankt voor het lezen van mijn blog!
René en ik wensen iedereen fijne Kerstdagen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten