Volgers

donderdag 3 november 2022

01 Overwinteren 2022/ 2023 Stop Luxemburg en Frankrijk

 Het is weer zover, René en ik zijn aan onze tweede overwintering begonnen. Echter, eerst nog even over Maxje.


In maart nadat we terug waren in Nederland heeft Max nog een echografie gehad om te kijken hoe ver de prostaatkanker gevorderd was. Het leek allemaal mee te vallen, maar dat was helaas van korte duur. Op 19 maart hebben we Max laten inslapen omdat het niet meer van zijn ontlasting af kon komen.

Ik mis mijn mannetje nog iedere dag



Het begin


Op onze eerste overwintering 2021 2022 hebben we vier maanden op een vaste plaats gestaan. Nu was Camping La Marina prachtig, maar deze winter wilden we gaan rondtrekken. Dat betekende dat we de caravan thuis moesten laten en alleen met onze kampeerbus op reis zouden gaan. Omdat we dit al vroeg hadden besloten hadden we de tijd om de kampeerbus goed aan te passen. We hebben koud en warm stromend water en zonnepanelen die het overigens goed doen. Ook kunnen we een douchecabine aan de achterklep haken voor noodgevallen. Eigenlijk willen we overnachten op plekken waar sanitair aanwezig is. Maar, je kunt nooit weten ;).

We zijn nu een week onder weg, en zover bevalt de kampeerbus prima.

******
Even leek het erop dat we veel later zouden vertrekken dan we geplant hadden, maar dat viel gelukkig mee. René en ik zijn behoorlijk ziek geweest en ondanks dat René een nare hoest had besloten we toch naar het zuiden af te reizen. We hoopten dat de warmte en droge lucht René goed zouden doen en dat bleek ook zo te zijn, gelukkig.

Op Polarsteps kun je ons volgen via een live-tracker.

Onze eerste stop was in Luxemburg op Dudelange een camperplaats waar we met acht campers stonden. De overnachting is daar gratis, er zijn geen voorzieningen, maar we zijn helemaal selfsupporting. Wel kon je water innemen en lozen en er was stroom voor vier campers. Wij kwamen later aan dus geen stroom voor ons, maar de zonnepanelen deden het super. Dudelange is een prima plek voor een overnachting. Er was verder niet veel dus hier valt niet echt wat over te schrijven.



Dudelange

****

Onze tweede stop was in Frankrijk, Mâcon op Camping Municipal wat zoveel betekent als gemeente camping. Hier hadden we een prachtige plek. Deze camping is zeker een aanrader voor meerdere nachten. Echter, we wilden snel door naar Spanje, vandaar maar een overnachting. Ook ging deze camping op 1 november dicht.

We hadden in Frankrijk meer stops willen doen dan we uiteindelijk gedaan hebben. We zijn allebei niet zo gecharmeerd van Frankrijk, dus besloten we om zo snel mogelijk door te reizen naar Spanje.


Mâcon


Dit was mijn eerste blog! 

Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten