Volgers

zondag 4 december 2022

08 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 Parking Tortuga Mora

 Maandag 28 november


We zijn onderweg naar onze volgende bestemming, het prachtige Parking Tortuga Mora. Deze mooi camperplaats ligt tussen het kleine plaatsje Águilas en Puerto de Mazarrón. De ontvangst is hartelijk en we krijgen ook de mooist plaats, direct aan het strand.

Dan word je s 'morgens wakker en dan zie je dit:



De camper plaats op zich is prachtig, maar er waren veel vliegen, heel erg veel. We wilden hier drie dagen blijven, aar het zijn er twee geworden. Ook al was onze plek de mooiste, we waren veel binnen omdat we gek werden van de vliegen. 

Hieronder nog even een kleine impressie van ons directe uitzicht op zee.



Woensdag 30 november

Een dag eerder dan gepland zijn we weer onderweg. We hadden nog verder naar het zuiden willen afreizen. Echter, hoe zuidelijker je komt, hoe slechter het weer, erg vreemd, maar zo is het wel. Daarom gaan we nu richting San Javier, naar Camper Park La Ribera.

Eenmaal aangekomen hebben we geluk en er zijn nog plaatsen vrij. De plek die we nu hebben is wat ruimer dan de week ervoor. En, we worden inmiddels ook herkent door mensen die onze vlog volgen. Hoe leuk is dat?

Het voelt goed om hier weer terug te zijn.



Donderdag 1 december


We zijn vanmorgen even naar de LIDL gefietst voor de nodige boodschappen. De winkels zijn op fietsafstand, het is niet meer dan een paar minuutjes, dan ben je bij de ALDI en de LIDL.

Vanavond zal hier veel regen vallen, maar goed, ook dat hoort erbij. We zijn inmiddels gesetteld en hebben ook de voortent opgezet, dit i.v.m. de aangekondigde regen. Ik moet zeggen dat het best gezellig is, in de avonduren lekker binnen zitten Secret Duets kijken en de regen die op het dak klettert.


Vrijdag 2 december

We worden niet wakker met het zonnetje dat heerlijk schijnt, maar het regent pijpenstelen, ook dat was aangekondigd. We weten dat we deze dag binnen gaan doorbrengen, maar dat is niet erg, want dat hoort er gewoon bij. Natuurlijk ga ik liever naar het strand, maar we krijgen niet altijd onze zin en dat is maar goed ook.

René is nu met onze vlog bezig, want we hebben alweer verschillende opnames. Nu het geen weer is om te fietsen kan de tijd worden besteed aan de montage. Ik ben bezig met het schrijven van mijn boek en ook de vertaling van Assassins is in volle gang. Kortom, ook een regenachtige dag kan positief zijn.

Het is inmiddels avond en we hebben lekkers op tafel en kijken naar de Masked Singer, heerlijk. We hebben het ook s 'avonds erg gezellig.



Zaterdag 3 december


Vandaag worden weer wakker met zonnetje, en schijnt de regen ver weg te zijn, gelukkig. Nu vind ik een dag regen tussendoor niet erg, maar het moet ook niet langer duren. We hebben heerlijke ovenbroodjes voor het ontbijt. We hebben een omnia oven en die werkt prima, daar hebben we ook al pizza's in verwarmt.

Vandaag blijf ik op de plaats, samen met Emma en René wil gaan fietsen, iets wat hij graag doet hier in Spanje. Vanmiddag zal hij de voortent gaan afbreken, want die hadden we opgezet omdat we wisten dat het ging regenen. Zo konden we de tafel en stoelen drooghouden zonder deze constant op te bergen.

Zo, dat was het voor nu. 

Ben je benieuwd en wil je meer zien van onze overwintering in Spanje? Klik dan op deze HIER












Geen opmerkingen:

Een reactie posten