Volgers

zaterdag 17 december 2022

09 Overwinteren in Spanje 2022/ 2023 Campello Beach

 Zondag 4 december


Vannacht heeft het een beetje geregend, niet veel, gelukkig. Vanmorgen scheen het zonnetje alweer, maar het frisjes, dus binnen ontbijten. Het is alweer onze laatste dag op Camper Park La Ribera, want op 5 december gaan we verder richting Alicante.

We hebben inmiddels alles opnieuw ingedeeld en ik denk dat het nu goed is. Vanmorgen hebben we rustig aangedaan, een echte Lazy Sunday Morning.

Het is 11:30 en ik neem Emma mee voor haar wandeling, wanneer we terugkomen heeft René haar eten klaar zodat ze direct kan aanvallen. Wij gaan vandaag lunchen bij een gezellige eetgelegenheid waar het terras aan het strand grenst. Wat is er mooier dan een heerlijke wrap, het zonnetje en het ruisen van de golven.

We hebben Emma in de camper gelaten want de dame is erg onrustig op het terras, wat komt omdat ze allerlei geurtjes opsnuift. Ze wil dan naar iedereen toe en bedelt er bij ons op los. Wanneer ze niets krijgt, begint ze te blaffen en houd niet meer op.

Ze mag mee als we gaan koffiedrinken met iets lekkers erbij, dan neem ik haar op schoot en dan is Emma rustig. Echter, ik kan niet fatsoenlijk eten met Emma erbij, dus is het beter dat we haar dan niet meenemen. Het komt trouwens niet vaak voor dat we haar in de camper laten.





Maandag 5 december


Toen we wegreden van La Ribera waren we vol goede moed. Echter, toen camperplaats na camperplaats vol was werden we toch wat onrustig. Het blijkt dat de omgeving die we hadden uitgezocht, toch erg geliefd is bij veel overwinteraars.

De omgeving van La Marina is erg mooi en het klimaat is beter dan wanneer je verder naar het zuiden afreist. Bij vier camperplaatsen kregen we te horen dat het vol was, zeker tot januari. De vijfde plaats zijn we snel weer weggegaan want dat zag er niet echt veilig uit.

Na een kort overleg, besloten we tot een noodgreep en te kijken of er op El Pinet (een gedoog parkeerplaats voor campers) nog een plekje vrij was. Dit keer hadden we geluk, want er waren nog twee plekken vrij. Echter, je staat onbewaakt en langs de kant van de weg, niet echt ideaal dus. We waren ook niet gelukkig met de situatie, maar wat moet je anders?




Je ziet, niet echt ideaal.


Het staat hier altijd vol met camperaars en het schijnt ook best veilig te zijn, maar ik ben niet zo'n held. Gelukkig begon René het internet weer af te speuren en dit keer met een goed resultaat. We staan nu op Camperplaats La Fuente.

We staan in principe bij Stefan en Helga in de achter tuin. Hier is plaats voor drie campers. Op dit moment staan we nog alleen, maar er komt volgende week een camper (Nederlanders) bij.

Onze Emma mag hier gewoon vrij rondlopen en heeft al een beetje vriendschap gesloten met de hond van de eigenaren. Het terrein is compleet afgesloten dus kan Emma niet weglopen.

Ook vertelde Helga ons dat morgen 6 december een feestdag is en de winkels dan zijn gesloten. Ze moest nog boodschappen halen en vroeg spontaan of ik met haar mee wilde om ook voor morgen de boodschappen te halen. Op die manier hoefden we met onze Marco niet meer van het terrein af. Wat een ontvangst, gewoon geweldig. 

Hier staan we dan.





Dinsdag 6 december


We hebben heerlijk geslapen en werden vanmorgen al begroet door de hond van de eigenaren. Wat een vriendelijk dier, zo lief voor onze Emma, die grauwt en snauwt, gewoon omdat ze bang is. Deze hond is echter niet onder de indruk en blijft geduldig en super lief vriendelijk.

Na het ontbijt zijn we op de fiets gestapt en even door de woonwijk gereden. Voor ons bekend terrein want hier zijn we vorige winter veel geweest. In de buurt hebben een Consum (Spaanse supermarkt keten) waar ze een ruime keuze aan vegetarische lekkernijen hebben. Deze zit vandaag dicht. Maar, de Duitse supermarkt is wel geopend, dus daar maar even naar binnen gegaan voor rösti en vegetarische salami (broodbeleg).

Ik ben bezig om een menu voor de kerst samen te stellen, het zal waarschijnlijk een klein buffet worden met lekkere Spaanse Tapas. Met de jaarwisseling komen er ook lekkere oliebollen op tafel. Ik bak ze dit jaar niet zelf, maar een Nederlander die op de zaterdagmarkt staat bak heerlijke bollen. Ook wil ik Churros op tafel tijdens de jaarwisseling, want dit is echt Spaans. En ze zijn zo lekker.

******

We hebben het middageten op en René wil nog even gaan fietsen. Ik blijf hier samen met Emmaatje en werk aan mijn volgende boek, wanneer ik klaar ben met het schrijven van deze blog voor vandaag.

Ik zit binnen met de deur wel open, maar het is een beetje frisjes. Toch ben ik blij dat we niet verder naar het zuiden gegaan zijn want er is in Marbella een tornado geweest maandagmiddag 5 december. Daar moet je toch niet aan denken.


Zo, dat was het voor vandaag. Voor meer informatie en leuke filmpjes klik HIER







Geen opmerkingen:

Een reactie posten