Volgers

maandag 16 januari 2023

13 Overwinteren Spanje 2022/ 2023 De Bushalte en Los Alcázares

 10 januari

Camper Caravans Los Alcázares

Vandaag vertrekken we naar De Bushalte, dit is ook een gedoogplek, net als De Vuurtoren. Echter het verschil, bij De Bushalte hebben we de mogelijkheid om grijswater te lozen en fris water in te nemen. Ook kan hier de wc-cassette geleegd worden.

De omgeving hier is best leuk, anders dan bij De Vuurtoren, maar dat is het leuke van het rondreizen. We doen veel verschillende plaatsen aan. Soms rijden we maar veertig kilometer, maar dan is de omgeving toch weer anders en zijn er nieuwe dingen te ontdekken.

Deze plaats is inderdaad een voormalige bushalte, wat op zich best wel gaaf is, vind ik. Echter, het ligt aan een zeer drukke weg en dat vind ik minder. We willen hier twee nachten blijven.

Het is bijna 12:00 uur wanneer we aankomen en direct een geschikte plek vinden waar de zon vele uren op onze zonnepanelen schijnt. Het is iets waar we altijd rekening mee moeten houden. Emma krijgt haar middageten en daarna een wandeling achter het terrein waar een weg loopt waar auto's niet zijn toegestaan. Dus ze kan de acht meter flexi lijn helemaal benutten.

Na ons middageten gaat Rene een stukje fietsen om de omgeving te bekijken en blijf ik bij Emma.



Het is bijna drie uur en Rene is terug van zijn verkenningstocht LOL. Hij heeft wat leuke terrasjes winkeltjes gezien waar we de volgende dag in de middag naar toegaan.


11 januari


Na een toch wel lawaaierige nacht (Veel verkeer) hebben we besloten dat we verder rijden. Maar we zijn eerst nog op de fiets naar de boulevard gereden. Daar hebben we een lekker drankje en een toetje gegeten. Lava cake met vanille-ijs uit Malaga en een frappe met Baileys. Ohhh, dat was zo lekker.




Nog steeds 11 januari

Camper Park Area Los Alcazares

Voor we een toetje gingen eten hebben we gebeld naar Camper Park Area Los Alcazares en gelukkig hadden ze daar nog plaats. Het was wel weer fijn om kampeergedrag to tonen, want dat mag op een gedoog plek niet. Dus direct luifel uit en tafel en stoelen naar buiten.

Ook dit was weer een heerlijke plek om te staan en we hadden leuke Engelse buren naast ons en schuin voor ons. Daar werd Emma thee aangeboden 's morgens, ik kreeg niks LOL.

We hebben drie nachten op deze camperplaats doorgebracht. Daarna vonden we het welletjes en zijn we weer verder naar het zuiden vertrokken. 





14 januari

Camperpark Dümo

Ook hier hebben voor de zekerheid een boeking gedaan, want we horen van veel camperaars dat alles vol is. Echter, we hadden geluk want ook hier hadden ze een mooie plaats voor ons. We hebben hier twee nachten gestaan. Ook nu weer leuke buren, Duitsers, erg vriendelijk.

We zijn echter erg reislustig en daarom zijn we na twee nachten weer verder gereden nog verder naar het zuiden.



16 januari

We zijn nu aangekomen in Vera en staan op een mooie gedoogplek, waar maar een paar campers staan. Wel hebben we een plek besproken bij Camper Area Carpe Diem. Hier hadden we vandaag eigenlijk al willen staan, maar die hadden pas plek vanaf dinsdag 17 januari. Vandaar deze gedoogplek op het strand.

Nu zou je zeggen, strand, een heerlijke plek om te staan. Normaal gesproken zou ik je ook gelijk geven, echter vandaag was het niet zo ideaal. Er was wind, harde wind en dan merk je dat het zand overal zijn weg vindt. We moeten een deur en een raam iets open hebben want de zon schijnt erg fel en dat maakt van de kampeerbus een sauna. Maar goed, we hebben een plek waar we relatief veilig staan tot we morgen op een betaalde camperplaats terecht kunnen.

We zijn nog even met Emma naar het strand geweest, maar het waaide te hard en dat is niet goed voor haar oogjes. Zo jammer, maar het is niet anders en daarbij, we hebben al maanden zomer weer, dus we mogen niet klagen. :) 




Tot de volgen blog, bedankt voor het lezen over onze overwintering!

Wil je meer zien van onze reis, klik dan HIER 

Of wil je weten waar we op dit moment zijn, dan kun je ons live volgen op Polarsteps











Geen opmerkingen:

Een reactie posten