Volgers

dinsdag 23 november 2021

Overwinteren in Spanje 06: De dagen in vogelvlucht

 Wat ik nu ga doen is over meerdere dagen bloggen. Ik ben bang dat ik anders niet echt live kan gaan berichten, en dat is wat ik graag wil.

De camping bevalt goed, en ik ben inmiddels gewend aan de gang van zaken. Wat we namelijk niet wisten was dat onze gasaansluiting moest worden gekeurd. Dit geldt voor alle campers en caravans op de campings in Spanje.

Ik vond dit vreemd, want onze caravan is net zes maanden oud, maar goed, dit is de Spaanse wet, en daar ontkomt niemand aan. René was naar de receptie gegaan om een afspraak te maken voor de keuring. En, een paar dagen later hing de lijst er met ook onze plaatsnummer en een tijdstip wanneer de controleur voorbij zou komen.

Op de afgesproken dag en tijdstip kwam er niemand. Wij weer de lijst nagekeken en wat denk je? Juist. We waren van de lijst geschrapt, en waarom? Geen flauw idee. Daarna was er een nieuwe lijst en dit keer ging het allemaal wel goed. In Spanje is het zo dat je zonder dit keuringsbewijs geen gasfles kunt kopen of huren.

RenĂ© fietst iedere dag overal naar toe, en hij vermaakt zich prima. 

In onze rij staan mensen uit Friesland, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Zweden en Ierland. Dus een kleurrijk gezelschap, en gezellig. Het winkeltje is niet groot, maar wel veelzijdig. Ze hebben zelfs een paar vegetarische vleesvervangers van Gourmet Garden.

In Spanje is er helmplicht voor op de fiets, als je buiten de bebouwde kom bent. Echter, hier wordt niet opgelet, gelukkig maar, want ik heb geen fietshelm.

Vorige week hebben we een leuk strandtentje ontdekt, dus maar direct koffie met wat lekkers erbij besteld. Ja, daar zit je dan, begin november aan het strand, in het zonnetje.


Ook hebben weten we nu waar de dierenarts is gevestigd, voor het geval dit nodig zal zijn. Max en Emma krijgen allebei nu brokjes van Royal Canin. Max low fat zodat we zijn alvleesklier niet onnodig irriteren. Emma krijgt Hypoallergene brokjes, die ze erg lekker vind.

Het weer is hier fantastisch, ondanks dat we ook wel een dag met regenbuien hebben. Echter dat hoort erbij, toch? Ik ben een paar keer naar de spa geweest en dat beviel best goed. Het buitenbad is nog steeds open, maart het water is te koud. In Spanje zijn de meeste zwembaden niet verwarmd omdat dat in de zomermaanden niet nodig is.

Bedankt voor het lezen van blog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten