Wat ik nu ga doen is over meerdere dagen bloggen. Ik ben bang dat ik anders niet echt live kan gaan berichten, en dat is wat ik graag wil.
De camping bevalt goed, en ik ben inmiddels gewend aan de gang van zaken. Wat we namelijk niet wisten was dat onze gasaansluiting moest worden gekeurd. Dit geldt voor alle campers en caravans op de campings in Spanje.
Ik vond dit vreemd, want onze caravan is net zes maanden oud, maar goed, dit is de Spaanse wet, en daar ontkomt niemand aan. René was naar de receptie gegaan om een afspraak te maken voor de keuring. En, een paar dagen later hing de lijst er met ook onze plaatsnummer en een tijdstip wanneer de controleur voorbij zou komen.
Op de afgesproken dag en tijdstip kwam er niemand. Wij weer de lijst nagekeken en wat denk je? Juist. We waren van de lijst geschrapt, en waarom? Geen flauw idee. Daarna was er een nieuwe lijst en dit keer ging het allemaal wel goed. In Spanje is het zo dat je zonder dit keuringsbewijs geen gasfles kunt kopen of huren.
René fietst iedere dag overal naar toe, en hij vermaakt zich prima.
In onze rij staan mensen uit Friesland, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Zweden en Ierland. Dus een kleurrijk gezelschap, en gezellig. Het winkeltje is niet groot, maar wel veelzijdig. Ze hebben zelfs een paar vegetarische vleesvervangers van Gourmet Garden.
In Spanje is er helmplicht voor op de fiets, als je buiten de bebouwde kom bent. Echter, hier wordt niet opgelet, gelukkig maar, want ik heb geen fietshelm.
Vorige week hebben we een leuk strandtentje ontdekt, dus maar direct koffie met wat lekkers erbij besteld. Ja, daar zit je dan, begin november aan het strand, in het zonnetje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten