Volgers

donderdag 9 december 2021

Overwinteren in Spanje 11: Gewoon heerlijk

We staan nu iets meer dan zes weken op Camping La Marina, en het bevalt prima. Het is een mooie camping met een goede uitloop voor Max en Emma. Dit was iets wat voor René en mij erg belangrijk was. We hebben eerder al campings gewezen omdat er voor onze hondjes geen echte uitloop was.

Het fietsen is hier niet zo geweldig, want het ontbreekt aan fietspaden, iets wat ik niet echt leuk vind. Dat is ook een reden dat Max en Emma niet meegaan op de fiets, tenzij we de fietsen met de auto meenemen.

Emma is erg bewegelijk, want ze wil alles zien. Dit betekent dat wanneer ze in het mandje zit, van links naar rechts gaat zitten. Ze doet gelukkig geen poging om uit het fietsmandje te springen. Ook is ze niet bang, maar juist erg nieuwsgierig.

Echter, omdat Emma zo veel beweegt, kan dit gevaarlijk worden, want dan wil het wil eens gebeuren dat ik daarom iets slinger. Nu is dit op een fietspad niet erg, maar als je op de weg fiets waar de auto's 80 KM mogen, dan wordt het verhaal anders.

Ik riskeer geen ongeluk voor mezelf, maar zeker niet voor Emma. Dat is iet waar ik niet aan moet denken. Wat wel kan, en wat we ook doen, zijn Max en Emma op de fiets meenemen naar het strand. Dit ligt 800 meter achter de camping, en is een super mooi zandstrand. Hier kan Maxje van de riem en spelen met andere honden, als hij dit wil.

Echter, Max loopt liever te snuffelen dan dat hij speelt met een ander hondje. Emma blijft aangelijnd, want wanneer ze losloopt dan is ze in haar eigen wereldje. Ze loopt met iedereen mee, en dat is niet de bedoeling. Maar we lopen wel met haar over het strand zodat ook Emma lekker kan snuffelen.

René is ook nu weer onderweg op de fiets. Hij fietst er was af sinds we hier in Spanje zijn. Ik zit weer heerlijk buiten, wat een luxe. Overwinteren in Spanje is zeker een aanrader.

Ik heb nog geen bloedneus gehad, terwijl ik in Nederland in de wintermaanden minstens twee keer per week een bloedneus heb. Ook ben ik nog niet ziek geweest. Wel gaan we binnenkort een afspraak maken voor de boosterprik, anders komen we in maart volgend jaar de Franse campings niet op. 

De boosterprik is hier in Spanje geen enkel probleem. We zijn hier nu wel laat mee. Dat komt omdat we eerst wilden wachten tot we weer in Nederland waren. René en ik waren dan nog precies binnen de negen maanden. Echter, de regels zijn nu weer verandert, nu is het ineens dat je de boosterprik binnen zeven maanden moeten hebben. Maar, ja, het is niet anders.

Er valt nog veel meer te schrijven, maar dat doe ik de volgende keer. :)



Bedankt voor het lezen van mijn blog. X




Geen opmerkingen:

Een reactie posten