Volgers

zaterdag 18 december 2021

Overwinteren in Spanje: 13 Corona en het weer

Het is nu 18 december en het weer is niet echt om over naar huis te schrijven. Momenteel is het 15 graden, maar ik moet direct zeggen dat het anders is dan in Nederland. Hier in Spanje kunnen we met 15 graden nog buiten lopen zonder een jas aan te moeten.

Ik moest er vannacht nog een keer uit voor Max, want hij moest nodig plassen. Ook nu had ik geen jas nodig dat was wel lekker. Emma's oogje is iets ontstoken door de wind, want het heeft de afgelopen dagen flink gewaaid. Gelukkig heb ik ook hiervoor medicatie meegenomen.

René en ik hebben gisteren een afspraak voor de booster prik gemaakt, en op 27 december zijn we aan de beurt. Ik ben blij, want als we eind februari terug gaan naar Nederland, komen we zonder booster prik niet op een camping in Frankrijk. Plus, we zijn dan wat beter beschermt, ook niet onbelangrijk.

Terwijl Nederland rood is gekleurd staat Spanje nog steeds op geel, ook iets waar ik blij mee ben. Ik heb net in de krant gelezen dat Nederland vanaf zondag 19 december in een harde lockdown komt. Wat een ramp, en dat vlak voor de feestdagen, wat erg.

Gelukkig hebben we hier in Spanje geen last, hier is alles gewoon open. Een groot verschil met Nederland is dat de mondkapjesplicht hier nooit is afgeschaft. Daar waar veel Nederlandse ouders protesteerden tegen mondkapjes voor de kinderen, lopen de kleintjes hier met mondkapjes op, zelfs in de buitenlucht.

Gisteren was er op de camping een leuke kerstmarkt deze werd rond om het zwemparadijs gehouden. De hele maand december word er van alles georganiseerd op de camping. Echter, wij doen daar niet aan mee, want het is ons te druk. Te veel mensen bij elkaar is voor ons te riskant.


Zo, dat was het voor vandaag. Bedankt voor het lezen van mijn blog!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten