Volgers

dinsdag 21 december 2021

Overwinteren in Spanje 14: Bijna Kerst

 Ja, het is bijna Kerst. Alleen zijn RenĂ© en ik nog niet echt in de Kerst sfeer. Dit komt denk ik, omdat we in onze korte broek en T-shirt buiten lopen. Vandaag nog even naar het strand geweest, heerlijk gewoon.

Ik kijk iedere dag even het Spaanse nieuws, en het schijnt dat ook hier de regels zullen worden aangescherpt. Echter, er komt geen lockdown. Waarschijnlijk wordt het weer verplicht om mondkapjes ook buiten op te hebben. Hier hebben we geen moeite mee.

Volgende week krijgen we de booster prik. Ik moet zeggen dat het goed is geregeld hier in Spanje. Omdat dit voor de eerste keer is dat we overwinteren is alles nieuw, ook de temperaturen. We zijn eigenlijk wel blij met de temperaturen, maar we horen van veel mensen dat het nog nooit zo koud was.

  Dus, normaal is het veel warmer om deze tijd van het jaar. Voor de Kerst zijn temperaturen van 21 tot 22 graden voorspeld, dus dat is wel lekker. We vermaken ons nog steeds prima. Van verveling is geen sprake, gelukkig.

Emma is deze week een beetje ziek geweest, geen idee waar ze last van had. Twee dagen geleden begon het ermee dat Emma niet wilde eten. Als Emma voedsel weigert, dan klopt er iets niet. Ook was haar oogje weer ontstoken. Dit komt door de harde wind, want daar kan Emma niet tegen.

We hebben een paar dagen iets minder weer gehad, en dat was niet goed voor Emma. Nu gaat het de goede kant op, en wordt het warmer, gelukkig.





Dat was het voor nu.

Bedankt voor het lezen van mijn blog.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten