Zondag zes november
Ja, ja, hier weer even een stukje over de minicamping Oasis en de omgeving. Vandaag wilden we naar Pilar de la Horadada gaan. Gewoon een middagje aan het strand en genieten. Echter, zover kwam het niet want we zijn iets verder doorgereden om een eventuele volgende overnachtingsplaats te bekijken.
Er zijn veel camperplaatsen langs de kust waar we uit kunnen kiezen. We hadden er twee uitzocht, waarvan de eerste ons wel beviel. Vanmorgen waren we weer aan het kijken, dit keer op het internet. Ook nu kwamen we nog een paar andere camperplaatsen tegen wat ons wel wat lijkt. Op donderdag zeventien oktober reizen we verder naar het zuiden. Dus tijd genoeg om te beslissen waar onze volgende stop zal zijn.
We zullen ook wel eens een overnachting doen, maar over het algemeen zijn we toch van plan om bij iedere stop meerdere dagen te blijven.
Maandag zeven november
We worden wakker en het zonnetje lacht ons alweer toe, we ontbijten buiten, een heerlijk begin van de dag. Het is al warm wat betekent dat we vanmiddag de schaduw zullen gaan opzoeken. Maar eerst gaan we een bezoekje brengen aan Santa Pola, een leuke stad. Vooral het haventje is erg gezellig met zijn vele terrasjes en restaurants.
Ook zijn we nog eventjes door wat straatjes gelopen, maar dat was niet echt een succes. Terrasjes direct langs de drukke straat, dus wanneer je daar koffie gaat drinken dan krijg je de uitlaatgassen gratis. Niets voor ons dus. Wij hebben een lekkere cappuccino gedronken op een gezellig terrasje met uitzicht op de boten.
Omdat René en ik ook nog een grote croissant bij onze koffie hadden, werd er vanmiddag niet gekookt. Wel hebben we om twee uur een broodje gegeten. Vanavond maak ik dan wraps.
We hebben besloten om tussen de middag warm te eten en als avond eten een broodje of iets dergelijks. Waarom? Soms is het makkelijker om 's middags te koken.
Het is inmiddels middag en we zijn weer op de camping en ik zit nu onder de luifel in de schaduw want het is te warm in de zon. Emma wisselt van zon naar schaduw en weer terug LOL.
Dinsdag acht november
Vandaag blijf ik op de camping en gaat René lekker fietsen. Ik vermoed dat hij het strand nog wel opzoekt. Ook zal hij weer een paar geocaches gaan opsporen. Het weer is super, veel zon en een heerlijke temperatuur.
Ik ben begonnen aan het schrijven van een nieuw boek, dus dat ik vandaag alleen ben is niet zo erg. Plus, soms hebben we ook even tijd voor onszelf nodig, vooral als je vier maanden met elkaar rondtrekt.
Ik had verwacht dat er nog wel een of ander probleem zou opduiken, maar dat is niet gebeurt. Het is wel zo dat we vier maanden in een kampeerbus rondtrekken, en dat betekent dat we niet echt veel ruimte hebben. Toch redden we het goed zonder ruzie of zelfs maar spanning.
Nu is het ook wel zo dat we overdag buiten doorbrengen, dus dat scheelt enorm. Maar toch, in de avonduren zitten we wel binnen, maar dat gaat goed en we hebben veel plezier.
Woensdag negen november
Vandaag zijn we naar Camping La Marina geweest om kennissen te bezoeken. Mika uit Zweden stond op dezelfde plaats als vorig jaar. We hebben even hallo gezegd en zijn lang gebleven want hij was aan druk. Daarna hebben we naar een Duits echtpaar, die we tegenkwamen op de markt, gegaan. Ook dit was erg gezellig en leuk om ze weer te zien. Dan was er nog een stel uit Friesland, ook daar zijn we even langs geweest.
Natuurlijk zijn we ook naar het strand gefietst, want dat ligt maar 800 meter van de camping. Emma vindt het strand erg leuk en ging weer helemaal uit haar bol. Dat is altijd leuk om te zien.
Omdat het voor Emma toch te warm werd op het strand, want er was geen schaduw, zijn we niet zo lang gebleven. Op de terugweg nog even langs de dierenartspraktijk om eten te kopen voor onze prinsessa.
Donderdag tien november
Dit was een dag waarop ik me erg verheugd had, want we zijn op de fiets naar La Mata geweest. Het kleine stadje ligt direct aan het strand met een prachtige boulevard. Voor de lunch had ik een overheerlijke wrap gemaakt voor ons. Echter, dit was een recept van Camper Dao Ruud en Brigitte. Mijn dank voor deze tip, het was superlekker.
Wat hebben we gedaan in La Mata? Nu, dat is eenvoudig, we hebben over de boulevard gewandeld onder het genot van een lekker ijsje. Voor Emma hadden we natuurlijk ook eten en een flesje water met drinkbakje meegenomen. Als je een huisdier meeneemt op vakantie of in ons geval overwinteren, dan moet je hiermee goed rekening houden. Immers, een hond kan zichzelf niet verzorgen en is van ons afhankelijk.
We hebben die dag bijna 30 kilometer gefietst, was wel heftig als je dat niet gewend bent ;) Maar het was een prachtige rit met een leuke eindbestemming.
Zover deze blog, binnenkort volgt #5
Voor meer leuke informatie en video's klik op deze link
Wil je ons life volgen tijdens onze overwintering, klik deze link



Geen opmerkingen:
Een reactie posten